Åååh vad det är härligt med Måndag!

Ja så härligt är de iof inte men men man ska tänka possetivt eller hur?
Ja dagen började med att man vaknade 04.30 men låg till 05.45 (latmask! jo jag tackar ja!)
Åkte till jobbet vid 06.30 för jag började 07.00.
Tanken var ju att de skulle bli skönt att sluta i skaplig tid skulle nämlogen jobba till 14.00 bara.
Men de körde ju ihop sig på jobbet så jag vart tillfrågad att jobba till 16.00 istället å visst kunde jag de.
Många borta.
Några på kurs å några sjuka..
Men så är de ju i förkylningstider.
Men jag kunde pysa hem redan vid 15.00 efter mellis för då va de inte så många kvar...
Har även setat å pratat med en som inte mått så bra idag i telefon.
Va riktigt orolig att tag där men nu har de ordnat sig och de gör mig mycket glad att vet.
Och klart jag ställer upp när han har de svårt försöker ge råd och tips så han ska känna att jag finns här även i de mörka och svåra tiderna.
Det är ju en av mina uppgifter jag tycker jag (och alla andra med för den delen) har till domn vi älskar och byry oss om.
För en dag kan vi själva behöva prata av oss lite.
På kvällen skulle jag till mitt ex för att hämta lite saker..
Jag hamnade på utvecklingssamtal med honom å hans son innan vi kunde åka dit och packa ner lite av allt de som finna kvar hemma hos honom.
Men nu är jag äntligen hemma.
Har nyss pratat lite med en jag håller varmt om hjärtat och de är alltid lika kul.
Men han skulle se på hockekväll nu så..
Så nu är de inte mycket kvar av denna kväll ska sova om en stund så jag orkar upp imorgon, så de får väl bli nån film så man blir trött och kan sova.
Så hur sammanfattar vi denna dag då??
Jo mycket har hänt och hunnits med och de känns bra.
Mår mina nära och kära bra..
Ja då mår jag toppen!

Nej ni kära besökare nu ska jag dra nå gammalt över mig å sål igång DVD:n.
Så från mig till er: Ha en riktigt bra kväll och va inte uppe för länge de är en dag imorgon också!!

Tingeling!

Kommentera här: