P-utbildnings dag!

Jag kan ju börja med att förklara vad P-utbildning står för så ni som inte rikitgt hajjar kan hänga med också..
P-utbildning = personalutbildning.
Svårare än så var de inte..
Nej om jag ska ta å skriva lite om dagen istället..
Tidig morgon som vanligt..
Gick upp vid halv sex...
Åkte med min mor till hennes jobb och satt där en stund och drack lite kaffe och pratade..
Sen gick jag till bussen tänkte de är lika bra att åka klockan åtta uifall de tar lång tid att gå från vägen.
Men de gör jag inte om..
Jag va på plats 08.15 och de började inte förrän 09.00.
Skit kul å vänta en eigeht innan de kom någon..
EEEEEH NEH!
Men i alla fall efter ett bra tag så kom ju då chefen så jag hjålpte henne att plocka in saker..
Flyttade lite bord och stolar, fixade och donade där inne.
Tillslut vad de dags..
De som jag inte ville vara med om skulle börja..
Jag drog till med en stor SUCK oh tänkte för mig själv: "Måtte detta gå fort så jag får gå här ifrån!!Men föreläsaren behövde bara säga första meningarna sen skaratta vi alla så mycket där inne så vi trodde vi skulle dö innan vi kom ut därifrån.
Förstå vi skarttade i 3 timmar!
3 TIMMAR, det är inte klokt.
Har heller aldrig varit med om att 3 timmar gått så fort nån gång i hela mitt liv (som visserligen bara är på 21½ år men ändå)..
Jag har aldrig varait med om att något så kul varit så givande och lärorikt.
Jag är fortfarande impad och förvånad.
Tänk om skolan varit så rolig också??
Va hur många skulle inte gå dit då??
Ja bara ett ex. han drog är hur mycket idiotiska frågor vi ställer väldigt ofta.
Jag citerar: " Tänk när vi träffar någon vi känner i kyrkan en söndag då frågar vi alltid: Ä du här?? hur dumt är inte de?? För den andra svarar väl inte: Nej jag ska bara leverera kroppen... nej de är klart den svara: ja."
Alltså allt han sa va så otroligt rätt å saker som för alla r självklara men man tänker aldrig på det.
Hur kul kille som hellst.
Jag kan inte dra nå fler citat för de blir inte lika kul då man måste höra honom för att förstå..
Efter dessa 3 timmar så var de kassan som gällde för min del..
Hadde 45 minuter på mig att hinna äta nå å ta mig till ICA innan nästa grupp skulle iväg på samma föreläsning...
men jag hann jag är ju superkvinnan själv!
Åt lite sallad och sen var de dags..
Kassan nästa ..
De gick bra att stå där visst vart man  lite snurrig i huvet men sa bara fel en gång..
Efter jobbet var de dags att åka hem.
När jag kom hem så dammsög jag, åt mat (mamma gjorde våfflor),tog ett skönhetsbad, plattade håret sammtidigt som jag tittade på en film..
Sen har jag inte gjort så mycket mer..
Pratar med Mogge och nåra till på msn å nu är de dags för att se sveriges sämsta bilförare..
Ja de är min dag de..
Mer än så får ni inte veta..
Natti på er alla så länge!

Hej hopp nu var de slut för denna gång!

Kommentera här: