Sammanfattning av helgen fre-sön!

Ja de är väl bästa att börja med fredagen då så jag inte förvirrar er läsare!
så här kommer de!

FREDAG!
Jag vaknade på ett underligt sätt.
Trodde jag va snorig men de visade sig att de va jag inte utan jag blödde ur näsan.
Fick panik men lugnade mig ganska fort..
Fick inte så mycket gjort innan mamma kom hem så hon vart väll lite besviken å de förstår jag.
Men sen fick jag lite fart så de va in i duschen, ut ur duschen, föna håret, platta håret å hjälpa mamma med maten.
De vart TACOS! MMMMMMM
Efter maten fick jag en semla innan jag åkte till Ella.
Väl hemma hos Ella så drack jag lite kaffe sen vart de att gå till ICA där hurde vi film å köpte fika bröd.
Hem till henne igen å så mer kaffe å en chokladboll.
Senare på kvällen va Pär redo för en film kväll.
Vi hyrde en film som heter "Låt den rätte komma in".
Njae inte tycker jag att den va så bra inte men nån tycker säkert de.
Den handlade om en kille som var mobbad i skolan, de flyttar in en tjeje i han ålder brevid honom å han blir kär i henne.
Men de finns ett problem hon är inte som alla andra..
Sen efter de så va de dags för sängen (eller ja bäddsoffan för min del).
Så jag la mig för att sova men de gick inte. siste gången jag tittade på klockan va den 03.30
Ja så kan de ju vara...
 
Lördag!
Vaknade av att klockan ringde 04.00.
Va till min förvåning väldigt pigg inte trött alls.
Nehe va bra tänkte jag å gick inte i duschen.
Kom ut ur duschen tog på mig kläderna och gick ner.
Ingen va vaken än så länge så jag tog lite kaffe medans jag väntade.
Sen hörde jag hur de rörde sig på övervåningen, nån gick in i duschen och så kom den ut igen.
Den gick ner för trappen och de va....... PÄÄÄR!
Han frågade om Ella va ute med hunden men hon har inte vaknat än svarade jag.
Men hon låg inte i sin säng så våran kakt på henne började..
men de fanns ju bara ett rum till att välja på eftersom hon inte låg i Pärs eller i de rum som jag sovit i.
Och ja där va hon  i sin mammas rum.
I väntan på att hon skulle bli klar så satte jag mig å pratade med Pär.
Hon ville ha med sig varm o´boy så när hon va ute med hunden fixade han de.
06.00 åkte vi iväg å målet på den bilfärden var VMS (Västerås motorsällskap).
De va nämligen folkrace som gällde för oss den dagen.
Pär skulle köra å de va var bästa att vara i tid.
Fast de ovanliga med den dagen var att jag och Ella brukar stå i köket men de behövdes inte så vi va bilmekaniker stället..
Vi ställde bilen så de kom in fler brevid eftersom dom reserverat plats redan på fredagen så fick vi räta upp bilen å ta bort avspärrningen å så.
Och mitt i allt kom Arrvo och skulle ha en kram.
De vill han alltid ha, han blir aldrig nöjd den gubben.
Han sa att han skulle skriva okej i min  panna med spritpenna men där sa jag ifrån.. haha.
Ella frös så hon satt kavr i bilen.
När jag va klar med de gick jag å satte mig där jag med.
Vi pratade å tittade på alla som gick förbi åoch åkte in på besiktingen brevid oss.
De va riktigt kul.
Någa gick med öl i handen så tidigt på morgonen.
Förhoppningsvis körde inte dom i tävlingen.
Vi små fixade lite fram till starten gick.
När de va dags för Pärs tur så kom han 4:a i första heatet han körde.
Jag och Ella tog lite varm O´boy å sen gick vi in å drack kaffe efter en stund.
Men ja vad ska man säåga om kaffet? haha
Ja de va väl inte de godaste jag druckit.
Och de såg väldigt suspekt ut när de inte var mjölk i.
Nej jag kunde inte dricka upp de så jag hällde ut hälften.
Sen var de dags för de andra heatet Pär skulle åka.
Vi peppade honom och jag sa: "du behöver inte byr dig om lacken jag målar över de som lossnar, och blir bilen intryckt så trycker jag ut de med. Så på dom bara pressa! GOOOO PERRA! GOOO PERRA"
Vi tog lite kort när han stog på starten, och så vart de grön ljus.
Pär for iväg som ett skott och....... PANG nån körde in i honom innan dom ens hunnit fram till första kurvan (snopet).
Och till våran besvikelse så fick han lov att bryta.
När vi sen såg hur de gick va de inte så bra.
Passagerardörren va intryckt och såg ut som ett V ungefär.
Jag som lovat att fixa till om de hände något men dörren gick inte att göra något åt tyvär.
Men jag får väl stå för mina ord och åka till garaget och måla bilen iaf hahaha.
Så för Pär vart de slutkört för denna gång.
Men vi var ju tvugna att vara kvar om de skulle vara så att nån la anbud på bilen men de gjorde ju ingen å inte vart vi förvånade över de heller..
Dagen flöt på bra men trött va jag på slutet.
När vi kom tillbaka till Skultuna så kom min syster och pappa och hämtade mig.
Hemma stog de pommes å kyckling och väntade på mig!
GOTT GOTT!
Sen busade jag lite med Totte innan han skulle sova.
Vid 20.00 var de melodifestivalen som gällde tydligen sa min syster och som minst av två måste man väl respektera de.
Ja men jag ska inte gnälla för de fanns ju en som satt och sympati tittade fast inte i samma rum då iof, inte äns i samma hus men jag vet att han gjorde de för via sms så diskuterade vi låtar och melodifestivalen i allmänhet.
Ja de vi kom fram till nämner jag ingen om men de va väl inte så possetivt.
Efter de så va jag så trött så jag visste knappt vad jag hette.
Så jag sa god natt till alla och gick och la mig.

SÖNDAG!
Jag vet inte vad klockan var när jag vaknade men solen sken och de va rikitgt fint väder.
Alla va ju så klart redan vakna.
Busade lite med Totte.
Vid 13 tiden kom min morfar över så då åt vi mat.
Gott som vanligt.
sen gick jag lite mellan datan och dom andra mest busade jag med Totte.
Vi fikade, va ut på alltanen med Totte lite i solen..
Mogge skickade lite låtar på msn till mig (jag bad faktist snällt).
Mer har inte hänt idag..
Nej nu är de nog dags att titta på nån film eller så innan jag får skriv kramp.

Men ni slipper inte mig utan jag återkommer om inte ikväll så en annan dag.
Vem vet kanske imorgon, kanske inte.
Men en dag så då uppdaterar jag här på sidan.
Men tills dess!!

Ha de riktigt bra!

Kommentera här: