Tisdag ock ännu en dag har gått.

Ja Tisdag är det och jobbat har man.
Vart lite övertid men de gnäller man inte över för de blir ju bara mer KLIRR i kassan vid löning.
GRRRR!
Alltid härligt med ungar och jag tror jag kommit fram till vad jag vill bli när jag blir stor och de är inte bara större.
De kommer bli mycket pluggande om jag ska utbilda om mig och visst lån vill man ju inte ha men det kan nog vara värt de ändå.
Ja ja mycket att fundera på men skit i de nu.
Dagen har varit bra och min sammanfattning kommer inte bli så lång efter som jag inte gjort så mycket efter jobbet.
JObbade som sagt (va tjatig jag vart nu) mellan 9-16.30.
Kom hem och åt mat.
Tittade lite på TV, somnade på soffan (ja tröttmössa va man kan jag lova).
Vaknade lite då och då och slängde ett öga på TV där bandymatchen gick för fulla muggar.
Så lite kolla hade jag ändå..
Och kom att tänka på en sak när jag låg där på soffan.
Jo när man somnar sådär så går telefonen varm, de är sms hit å dit och folk som ringer men inte när man är vaken.
Konstigt de där men de kanske är en inbyggd sändare i telefonen som skickar ett mess till alla i telefon boken där det står: " Nu sover hon den jäkeln så pass på!"
Nej jag vet inte man bra konstigt är det.
Det är ju lika dant dmo helger man är nykter och laggt sig i skaplig tid då ringer ju alla mitt i natten och tror man är sugen på att parat men de ska jag tala om att de är jag inte (bara vissa undantag).
Ja vi människor är underliga varelser så är det väl bara.
Bandyn gick bra vi vann och kommer spela final och de är toppen.
Efter den så tittade jag vidare på TV:en en stund men sen så tog jag upp telefonen slog nummret och kom till min kära vän Ulla.
Vi prata en stund och kom fram till att vi ev ska ses imorgon på stan men vi får väl se hur det blir med de.
Men nu gott folk är de snart min underbara säng som gäller för min del..
Fast först blir de ett samtal till.
Och vart de samtalet går de kan ni ju fundera över.

Så jag kan inte säga annat än att min dag varit bra.

Sov så gött vakan törtt!

Kommentera här: