2 jobb lite solning och varma mackor.


Började dagen med lite jobb på förskolan.
Timmarna sprang maraton ifrån mig och poffpoff så var det dags att sluta..
Tråkigt men så var verkligheten.
Begav min in mot staden och insåg att de va 2 timmar kvar till nästa jobb skulle börja.
Kände på mig att om jag gick en sväng på stan skulle jag bara onödes shoppa och göra av med på tok för mycket på massa onödigt.
Inte värt de eftersom jag ska spara mig tills det bär av till Ullared vecka 44.
Så beslutade mig för att sola lite istället.
I logn och ro kunde jag ta god tid på mig så slog till på 30 minuter direkt!
Yes vilken insats!!
Somnade till och de kändes som att 30 minuter vart 30 sekunder.
Men med ny energi och en aning piggare efter den lilla tuppluren så kunde jag med gott samvete bege mig mot jobbet.
För andra gången den här dagen.
Dom timmarna sprang också ifrån mig och de vart dags för hem gång.
Fick skjuts hem och möttes av ett tomt hus när jag låste upp.
Tog en lång välbehövlig dusch innan jag kokade kaffe och gjorde varma mackor.
Nu är mackorna slut sedan länge och kvar står bara lita halvkallt kaffe (observera halv kallt inte halv vamt).
Fyller upp muggen och surplar i mig medans jag tittar på slutet av CSI innan sängen får åtnjuta mitt sällskap.
Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och nya tag.





Kommentera här: