Fräknar!


Ja jag är ju full av fräknar i ansiktet speciellt när jag solar.
De är ju ganska charmigt när de sitter på andra.
På mig är de bara irriterande.

Va och solade idag och som vanligt när jag va klar tittade jag mig i spegeln och blir alltid lika miss nöjd att de syns så lite.
Men idag vart jag inte bara missnöjd utan även chokad, arg och förvånad.
Fräknarna har förökat sig!
Ja tro de eller ej men jag har fått två på överläppen.
Hur kan man få fräknar på överläppen!?
På läpparna överhuvetaget!?
Jo jag har lyckats med de så en guldstjärna i boken TACK!
Fattar nada.
Så förutom solning och de två tillökningarna i ansiktet har jag jobbat.
Riktigt duktig har jag varit.
Förutom att passa upp på kunderna har jag hunnit med att storstäda.
En riktigt städ tant är vad jag vart idag mellan rusningarna.
Så en till guldstjärna tack.
Inte alla som förtjänat de.
2 guldstjärnor på en och samma dag är inte illa pinkat.

Nej nu bör jag nog släcka ner och bege mig in i mörkret.
Men får smyga tyst så inte sovsällskapet vaknar.
Ssssssssshy!

Kommentera här: