3 dagars sammanfattning.


Jo jag vet dåligt uppdaterat.
Men skyller på att jag inte vart hemma.
(inget internet=svårt att uppdatera).
Jobb veckan började igen i söndags.
De hände väl inte nå speciellt under jobb passet??
Nej, inte vad jag vet.
Rulla på som vanligt.
Vart hämtad av den finaste killen efter jobbet.
MIN Daniel.
Vi tog en sväng förbi hans föräldrar på vägen hem.
Där fick jag en överaskning jag absolut INTE väntat mig.
Hans mor kommer fram och kramar om mig där jag sitter vid bordet.
Lägger fram sötaste väskan i silver och säger:
"Här kommer fortsättningen på din julklapp i alla hjärtans dag pressent."



Som ett litet barn i en godisaffär öppnar jag väskan med spänning.
Tror min karl va lika nyfiken som jag för jag hade honom hängandes över axeln.



Allt detta till mig!?
Oj va hon lärt känna mig nu.
Älskar att fixa mina naglar och detta kan man bara INTE få för mycket av!
Ger henne en bamsekram och tackar så mycket.
Och när jag vänder mig om för att plocka och dona med allt i väskan så va de för sent.
För där sitter Daniel i högsta hugg med en fil i ena handen och nagelpennan i andra.
Mummlar frågandes vad allt är förnågot..
Sätter mig ner och berättar.
Erbjuder tillomed en gartis nagelmålning om han vill ha.
Men han tackar gensat nej med bestämd röst.
Undrar varför?
Vi avrundar kvällen hemma hos mig.

Vaknar upp till årets hjärte dag och bestämmer mig för att överaska min kille.
Åker tidigt in till stan.
Beger mig till solariet (eftersom jag ville unna mig själv något också).
Efter de for jag runt som en yr höna på stan som precis öppnat dörrarna.
In i punkt och beställde nagelmåling till mig och syster den 25:e.
Ut ur punkt och instormandes på apoteket.
Ut därifrån och in på korthuset.
Sliter åt mig de största kort jag kunde hitta + ett rött hjärta.
Springer där efter mot bussen.
(Ja jag betalade naturligtvis för kortet och hjärtat).
Beger mig till skallberget och in på ica för att köpa mjölk till kaffet.
In i blombutiken vid Daniels lägenhet och köper de största rosorna jag kan hitta där.
3st vart de.
Upp till lägenheten och fixa med kort och blommor.



Resultatet vart detta!
Sen va de bara att invänta jobbtid.
Och under tiden hann jag med en hjärtedags kaffe på station med självaste Ella och Svea.
Dagen flöt på och jobbkvällen med.
Väntade med spänning på att få bege mig hem med honom så han kunde se vad jag gjort.
Vi öppnar dörren till lägenheten och jag hinner tänka "Nu nu NUUU! Vad kommer han säga?"
Han tittar in i vardagsrummet men ser INGET!?
Går ut i köket och plockar upp varorna.
Vänder och går ut i halen igen.
Nu då?
Nehe..
Han springer mellan hallen och köket men ser ingenting när han då och då kikar in mot soffan.
Karln är nog blind.
Till slut när han går runt runt och pratar i telefon sätter jag mig i soffan och glor på TV.
Tittar till å blommorna och inser att jag nog får vara glad om han ser dom innan dom vissnar.
När han pratat klart i telefon och sätter sig bervid.
ser han vad som står på bordet.
Bättre sent än aldrig.
Ja vi had ju nyss kommit in så hur skulle han hunnit se de?
(ca 30 minuter sen bara).
Han uppskattade de väldigt mycket.
TUR för honom.
Sen vart de middag och lite TV tittande.
Han somnade i soffan på bums efter maten.
Så vi chekade ut för dagen båda två.

Idag har jag inte gjort mycket.
Slöade in i de sista hemma hos honom innan jag begav mig till jobbet.
Och sen dess har de bara flytit på.
Kom hem och målade om naglarna.
Nu är dom glittriga med guldiga tippar.
De ni.
Kanske inte min stil men de får vara så nu ett tag.


Kommentera här: