Rally?


Det är mycket jag tänkt att jag skulle bloggat om.
Roliga människor jag sett, djur, stan och en hel del annat jag sett under mina 2 dagar i stan.
Men priset tog nog herrn som körde bussen till Skultuna igår kväll.
Visst har man vart med om bussar som kör både fort och sakta.
Just denna människa körde fort.
Ja inge konstigt med de för när dom kommer ifatt bilar brukar dom sakta in och lägga sig fint bakom.
Jag slår vad om at dom vi kom i fatt låg i den hastighet man skulle köra på vägen.
Men gjorde bussen de?
NEEEH.
Trodde väl inte de.
Så när de är fritt och sikten är bra svänger han ut och KÖR OM!??
Va nu?
Är han galen?
Eller vill han bara komma fram så han kan komma ifrån skuttlunda så fort som möjligt?
Nog för att man inte vill vara där i onödan men jag kände ändå att jag ville koma fram helskinnad!
Med hjärtat i höger öra klev jag av bussen och ut i friska luften.
Ja jag kom fram helskinnad (nästan).
Ni skulle vart med.
Vilken upplevelse.
Bra eller dålig?
Ja de kan jag svara på om jag hittar några fördelar med de bussresan.


Annars har jag bara jobbat och umgåtts med nära och kära.
Idag blir de att åka till hästen och titta till sjuklingen.
Han hittades tyvär i hagen för ett tag sen med något dom trodde va kolik men sen visade det sig vara tarmvred.
Ingen vidare något av de.
Han står nu i vila och hoppas kunna komma igång med träningen i höst igen.
Stackarn har gått igenom mycket sjukdommar nu på kort tid.
Så idag blir de till att ge hö och gos så han får styrka till att bli frisk.
"Lill" killen♥ (som inte alls är liten!) eller drummeln som min morfar säger.
Nehe om man ska ta sig lite frukost kanske...
-10kg på vågen nu!



Kommentera här: