Vem var de som beställde!?


VEM VARE SOM BESTÄLLDE?
Vem vare som beställde mer snö!?

Tyckte det va bra som de va inna men nej NÅN (nämner inga namn) tyckte vi skulle ha mer snö och skickade in en betällning.
Och resultatet vart de som vi kan skåda utanför fönstret.
Ja så kan man gör om man tycker de är kul.
Men de är INTE okej!

Hej jag heter Rebecca bor på landet, de har blivit snökaos och de är bönder som plogar här ute.
Behöver jag säga mer?

Jisses vilken dag.
Har gått på högvarv från morgon till kväll.
Så nu är man lagom slut.
Har bussat från ena stället till de andra för att sen hinna in till city och slänga några ord med Ella innan jobbet.
Och från ingen stans dyker min klippa upp.
Blir alltid så glad av att se honom.
Som vanligt är han så social och pratvänlig man kan vara.
Så mitt i allt agg mot snön vart jag helt plötsligt lugn som en filbunke som gick på högvarv.
Ja kände mig alltså lugn men va fortfarande uppe i varv.
Jobbade på som en tok med några kunder som trottsat vädret och där emellan hann jag med lite annat som behövde göras.
Så kvällen led mot sitt slut och jag såg verkligen fram emot att komma hem till mitt trygga bo.
Men nej varför skulle de gå lätt för när de kan gå svårt?
Precis bara ett par kilmoeter innan vi skulle svänga in på vägen som passerar mitt hus så tog de stopp!
De va tvärnit och en lååång kö med bilar som skulle åt samma håll som vi.
TOPPEN, precis vad man vill hamna i när man är tröttast i Sverige!
Som tur är vart de stopp precis framför en bekants hus så åkte in och drack lite kaffe där medans vi väntade på bättre tider. 
Efter en lång stund började de röra på sig ute på vägen så vi tackade för oss och begav oss mot vårat mål.
Mitt hem och MIN säng!
Höll alla tummar och tår för att inget mer skulle hända och de gjorde det inte som tur va.
Väl hemma tog jag mig en lugnande kopp kaffe slängde mig på telefonen och ringde upp alla dessa individer som försökt få tag på mig.
Och nu har jag hamnat här.
Tokigt va?
Nej om man ska se lite program på datan som jag missade eftersom jag inte kom hem i tid ikväll kanske.
Imorgon är de nya tag och hoppas på att vägen är plogad här utanför.
Men man ska väl inte hoppas på FÖR mycket.
Denna väg är ju som sagt inte prio 1...







Kommentera här: