2 jobb 1 dag.


Igår hade jag en mysdag.
Vaknade i skaplig tid.
Åkte in mot stan för att handla lite.
Ryckte åt mig 2st chokladaskar och begav mig till körskolan.
Dom är GULD världa så de va det MINSTA jag kunde ge dom efter allt som gjort för mig under den tiden jag gick där.
Efter de vart de en snabb kopp kaffe hos min vän innan jobbet.
Efter jobbet begav jag mig mot Vegagatan och intog Daniels soffa.
Jag sappade runt lite på TV:en medans har va i köket och lagade mat.
En riktigt trevlig kväll och vart helt rörd av våran lilla dialog i soffan:

R - "Åååh!" *ler försiktigt*
D - " Vi kan titta på Desperata Husrfuar om du vill."
R - " Neh. Vi tittar på nå annat som du också vill se."
D - "Nej nu tittar vi på de här. Förstår du inte att jag är nöjd bara jag får ha dig bervid mig. Och då kan jag se på vad som hellst."
Är inte de kärlek så säg.
Gick och la oss i hyffsad tid eftersom vi båda skulle upp tidigt.

Jo då denna dag är också slut.
Vaknade när klockan ringde 05.00.
Tittade med mina blå på en sovande ängel brevid mig.
De pirrade till så härligt i hela magen.
Är som nykär.
En härlig känsla när man är två.
05.20 snubblade jag ur sängen, tog på mig kläderna, pussade min sovande ängel hej då och for iväg till jobb nummer 1.
(kändes lite anorlunda att åka innan honom, de brukar vara tvärt om).
ICA.
Länge sen sist.
Jobbade där mellan 06.00 och 11.00.
Rullade tillbaka till Vega för en sömnlur.
Men när jag väl kom dit va jag inte trött.
Vart rastlös så gjorde mig klar för en dag i bilen och lite affärer.
Hittade en vår jack så nu är de problemet löst.
Härligt!
Sen va de dags för jobb nummer 2.
DV.
Serverdade kaffe med dopp och där emellan sprang jag runt i shoppen och rörde om lite.
Flyttade saker hit och dit och jag vart rätt nöjd med resultatet innan jag slutade där för kvällen.
Efter mycket om och men är jag nu hemma och tänker nog stänga mina blå igen.
Känns som att de är den tiden på dygnet.



Kommentera här: