Sviniga Vägvakter.


Jo här ute har vi också vägvakter men inte vilka vägvakter som hellst.
Nej nej här är de speciellt OINBJUDNA vägvakter som gäller.
Nämligen vildsvin.
För ett bra tag sen välte en bonde sitt släp i diktet och i de släpet va de fullt med vete eller något annat och nu är de svinens nya hak.
Dom står på vägen, bervid vägen, i skogen, i diket, på åkern, och de kryllar av dom.
Jag som är tuffaste bruden i skogen tar aldrig den vägen hem utan fintar dom och åker alltid över Västerås.
Även om jag har vart i Skultuna och de bara är 9km hem så åker jag över storstan och tar salavägen för att komma hem.
Jag tror stenhårt på att dom kan putta ner både mig och bilen i diket om jag ensam försöker passear deras matområde.
Inget hjälper.
Man tutar, blinkar med helljuset, öppnar fönsteret och vrålar, går ur bilen och inte förrän man börjar prata utanför bilen så lunkar dom sakta bort en bit.
Jag har inget emot att dom finns, bara dom inte syns.
Att bonden väljer att välta med släp har jag inte heller nå emot, men han kunde väl gjort de i skogen så man slapp se deras fula trynen!!
Och nu pratar vi inte om några svin på 10 till 15 st nej nej.
De är en hel arme på 20 till 40 st.
Och senast ikväll såg jag tecken på tillökning.
Åkte då inte själv förbi platsen utan va passagerare och där bland alla stora fula klumpar dyker de upp 6 st små.
Visst dom va söta, men med tanke på att dom också blir stora gjorde att jag fick rysningar och kalla kårar direkt.
Men man ska alltid tänka bra tankar i jobbiga situationer och de gör jag.



För de kunde ju vara värre.
De kunde varit älgar som stog där och då är jag verkligen inte med.
Hellre grisar än ÄLGAR!!!




Kommentera här: