Uppe med tuppen.


Ja då va de Måndag igen då.
Helgen bara springer förbi.
Igår fick jag en överaskning efter jobbet.
Min Daniel ville komma ut för en övernattning.
Inte varje dag han vill sova med mig här..
Tror de beror en hel del på min 90 säng.
Men förstår inte vad han gnäller om.
Kan de bli mysigare!?
Man har inte en chans att komma ifrån varandra i sömnen utan att nån trillar ur.
Så de gäller att hålla i sig.
De är väl ändå inget att gnälla över.
Men men så i natt sov jag som en gudinna.
Trygt i Daniels famn.
Nu på morgon kvisten hade jag lite grus i ögonen när han skulle bege sig till jobbet.
Kände mig som en sömngångare när jag skulle låsa dörren efter honom.
Håret åt alla håll och halv öppna ögon släpade jag hälarna efter mig tillbaka till sängen.
Hade kunnat somna på stört.
Men behövde bara lägga huvet på kudden igen så vart jag pigg som en lärka.
Ja de hade man väl kunnat vänta sig.
Meen då fick jag ju tid att kolla runt lite på nätet innan frukost.
Nu blir de frukost, sen till hästen och sen hem för att svira om till jobbet.

Ha en riktigt HÄRLIG Måndag kära ni.


Kommentera här: