Är dyngtrött....


Är dyngtrött men kan inte sova.
För först gången på en evighet är jag trött och jag känner verkligen hur trött jag är men jag somnar inte.
Ögonen vill inte stängas och hjärnan arbetar i superfart.
Vad de arbetar med har jag ingen aning om men nånting är de..
Förstår ni då hur trött jag är om jag inte hänger med på vad min egen hjärna arbetar om?
Jag pressar igen ögonen i hopp om att somna.
Och så fort jag slappnar av åker dom upp igen och tankarna snurrar.
Kan detta bero på att de är så att jag ska sova ensam i mitt flickrum?
Ensam har jag inte sovit sen jag vet inte när...
Tappat tid på när jag sov själv sist.
Kan de vara så att jag är beroende av min pojkvän om nätterna.
För i hans sällskap somnar jag som en stock.
Behöver bara lägga mig till rätta på hans bröst, dra in en djup sniff av hans lukt och så somnar jag som en vaggad bäbis tills han hjärtljud.



Här hemma har jag massor av kuddar, täcke och flera filtar i sängen.
Men de hjälper inte för att somna.
Jag gillar nämligen att ligga nära och har man ingen att sova bervid får man ta de man har.
Vill ju gärna inte som 24 åring gå inte till mamma och pappa och lägga mig.
Även om de skulle vara skönt ibland när de känns tufft.



Kommentera här: