Är körkort ett smart drag?


Jag har börjat fundera över om mitt körkort va ett smart drag.
Ibland undrar jag över om jag har tålamod för mina med trafikanter och om jag verkligen ska ha körkort.
Blir lika irriterad varje gång jag kommer till en korsning och har bilar framför mig, de finns luckor där dom kan köra men dom står still.
Varför??
Eller när man kör på en väg och dom kör 20km/t under den tillåtna hastigheten där man inte kan köra om men när man är på väg om så gasar dom på!
Varför???
Känner mig i dessa situationer som Gabbe i Sveriges Värsta Bilförare.
Jag blir irriterad och grodorna börjar hoppa ur munnen på mig.
Kommer nog en och annan padda bland dessa grodor.
Har inte tålamod till dessa situationer.
Finns heller inget tålamod till dom som kör ut framför nosen på mig där dom ska stanna.
För att rädda sig själv så får man ställa sig på bromsen.
En medpassagerare sa till mig en gång:
"Jag blir lite rädd för dig ibland."
Och jag kunde ana rädsla i hans blick.
Ska nog se över de där med mitt humör kanske..
Om inte annat är jag kanske nästa kandidat till Sveriger Värsta Bilförare??


Kommentera här: