Härliga dagar!


Min karl har semester.
Ja jag vet va ni tänker.. "Nu???? Så här års???"
Jo han tog en väldigt sen semester.
Varför ha de på sommaren när de är fint väder och varmt när man kan jobba??
Varför vara ledig när ens flickvän är de när man kan jobba??
Bra frågor...
Tåls att fundera på...?
Man förstår inte alltid.
Men anstränger mig inte till att göra de heller utan låter han hållas.
Vi har de mysigt trots att jag jobbar om kvällarna.
Vi kan ligga och dra oss tillsammans på mornarna, äta frukost tillsammans och lunch, samt mysa i soffan på kvällarna.
De har ju inte hänt på väldigt länge.
I helgen som va åkte vi och hade en mysdag med fiske.
Fick ingen fisk men de gjorde inte mig något.
Bara en lugn dag vid vattnet men bästa sällskapet och en korg med diverse gott.
En dag att bara samla på sig massor med energi inför höstens mörker bettyde otroligt mycket för välbefinnandet.
Ja men så såg inte min karl de hela.
Han va väldigt irriterad över att vi inte fick nån fisk.
Oj oj oj har man inte hört en karl tjatat om fisk förr så gjorde man de då.
Herrejisses.
Jag övervägde att gå in på ICA och köpa en låda fiskpinnar och ge honom.
Kunde de få honom tyst kanske?

I måndags stack han iväg upp till stugan i Näsåker uppe i Norr med sin far.
En annan har ju ett jobb att sköta, så då kan man inte åka bort och roa sig.
Frågan kom ju om jag inte kunde följa med..
Jaaa vilke bra idé när jag ska jobba..
Vad sägs om att ha ledigt när alla andra är lediga så kan man åka iväg ihop???
Kanske vore någe att tänka på till nästa år....?
Han kommer visseligen hem idag så ikväll, så då har jag nån som kan säga åt mig när jag blir trött.
Eftersom jag vaknat på soffan varje morgon sen han åkte så kan jag uppenbarligen inte känna när jag själv blir trött...

Idag har jag lämnat in bilen.
Så skulle jag vara hurtbulle och gå hem.
De tog 60 minuter att gå från bilverkstan och hem till mitt flickrum.
De resulterade i skavsår efter halva vägen så av med skorna och gå i strumpor sista halvan.
Så med ömmande fötter och skavsår va jag mindre nöjd (men inte bitter) när jag kom hem.






Kommentera här: