Inga höga växlar.


Inga höga växlar läggs i för tillfället.
Okej vi är inne på sjukdag 2½ (om man räknar med eftermiddagen jag insjuknade).
Igår när jag vaknade till la jag i en maskin tvätt och tog mig frukost sen va jag helt borta.
Jag låg på soffan hela dagen.
Sov för de mesta till filmena som rullade på DVD:n om jag inte tvingade mig upp för att hämta mer vatten eller hänga tvätten.
Vaknade till lagom tills han kom hem och hann va vaken ett par timmar innan jag började gäspa och kände att jag va helt slut igen.
För vad??
Jag hde ju knappt gjort något.
Så de vart ingen riktig mat för hans del.
Han tog koktkorv med bröd medans jag sörplade nyponsoppa och glass.
Helt sjukt va lat och världelös man kännder sig.
Därför har jag idag tagit tablett, bäddat rent i sängen, frächat till mig för att kunna ta mig ut och handla.
Något måste jag ju kunna göra.
Är tacksam att Daniel tar hand om mig och ser till att jag får i mig näring och enrgi.
Men jag är ju lite va en "kan själv" så idag blir de jag som ställer mig vid spisen och lagar mat till mannen som slitit på jobbet en hel dag.
Så dagens uppdrag blir att handla och laga mat.
Ingenting är omöjligt men jag vet att svetten kommer rinna, men de är tur duschen finns kvar ikväll med!





Kommentera här: