Bilprovningen. 31/10-13

Besiktades pärlan igår.
Så innan det var dags hann jag med jobb, plocka ur bilen på onödiga ting och tvätta bilen.
Ja jag vet att de är blask väder men man går inte oduschad till doktorn även om det inte är dåligt väder.
Rätta mig om jag har fel.
Så var det dags för pärlan.
Bromsvärderna på alla bromsarna va hur bra som hellst!
De va ju en bra början!
Nervös och halvt skakande satt jag med en kopp kaffe och titta på medans killen gick igenom bilen.
Bet mig själv i läppen och trummade ned fötterna.
Lusten att hoppa upp och ner på stolen infann sig.
Men behärskade mig och satt hyfsat stilla.
Sen kom domen.
Om besiktning..... Pga att blinkers lycktorna fram är för mörka....
Men resten va bara några bra att veta..
Bara de!? 
Jo jag tackar.
Så ny känsla infann sig...
Att åka nöjd från besiktningen..?
De va något nytt.
Förra året va en mardröm men de finns trevliga även på den arbetsplatsen alltså? 
Så bara att byta och besikta om sen är hon redo ett år till.
Svarta faran!


Kommentera här: