Morgon pass. 18/11-13

Idag vart det ett morgon pass för mig då jag insåg att jag hat svårt att få ihop dagen ändå som det är.
Dag 2 består av 55 squat, 30 armhävningar och 60 sek planka.
Squat delas upp i 25:or då jag läste ( i bloggen som inspirerade mig) att det va skonsammast för knäna.
Armhävningarna delas upp i 10:or.
Och plankans 60 sek delas upp i två rep.
25 squat + 10 armhävningar
Vila 30 sek inte mer.
25 squat följt av 10 armhävningar.
Vila 30 sek inte mer.
5 squat följt av 10 armhävningar.
Avsluta med plankan uppdelad i 2 rep.
Planka 30 sek
Vila 15 sek
Planka 30 sek.
Klar!
Jag måste säga att det ger en kick och att man får upp både flås och kroppsvärme.
Awsome!
Tycker man att plankan i 30 sek är no big deal så höj från 30 till 60 sek.
Men jag börjar med 30.
Kom ihåg att alla kan då detta inte kräver nån speciell plats eller tid.
Någon som antar utmaningen?






Kommentera här: