BARN DAG!!

Oj oj oj vilken dag..
Jag somnade ganska sent för jag låg och tittade på barnen när dom sov och då kom jag under funs med att de faktist är så..
Barn är söta......... när dom sover!
Jag vaknade 07.20 av att Eddis alarm på mobilen började pipa (han hade inte stängt av de sen han fick påsklov).
Ja ja tänkte jag får väl somna om då och lagom till att man somant så ringer den igen..
Efter 4:e gången gav jag upp..
Så då vid 07.35 gick jag upp men grabbarna låg ett tag till.
Dom var vakna men dom låg och sparka på varandra och hade sig så jag lät dom vara.
Jag gjorde ordning frukosten istället och pratade några ord med min syster som ringde vid 8 ungefär.
Sen gick jag in till pöjkera och talade om att den som ligger längst idag får smeknamnet askfis, och på två röda va dom uppe å hade klätt på sig.
Visserligen satt Eddie redan så Daniel låg längst.
Efter frukosten tittade vi på film och killarna valde Madagaskar.
Det va bara de att båda höll på att somna så efter den skickade jag dom i säng igen för att ligga å vila.
Dom ville inte ligga själva så jag fick vackert ta och lägga mig jag med..
Efter en stund fick dom myror i brallan så då gick vi upp och påskpysslade lite.
Vi målade ägg, ägg koppar, gjorde påsk kort, små kycklingar av flörtkulor och lite annat skoj.
Sen påskpyntade vi lite hemma och man såg på killarna att dom tyckte de va kul.
Sen var de dags för lunch så de vart korv med bröd ute.
Efter lunchen så vart de lite mer pyssel innan det var dags för dom att gå ut och leka i kojan i skogen.
Så då passade jag på att plocka undan allt pyssel som dom lämnat kvar.
Sen fick dom gå på skattjakt som jag fixat dagen innan (alltså igår för er som inte förstog de).
Jag hade lagt ut 14 st lappar och på varje lapp stog de vart nästa va.
Och jag måste säga de att barn är inte så duktiga på att öeta jag fick hjälpa dom väldigt mycket..
Men till slut kom spänningen dom hade fått alla 14 lappar och vad hände sen då jo dom skulle gå till skåpet i hallen (de är bara de att vi har två hallar och två skåp i varje).
Dom visste inte riktigt vart dom skulle börja de va lite kul och se men efter en stund sa jag de att dom var i fel hall och letade.
Sen hitta dom de som dom skulle hitta ganska fort CHIPSEN!
För eftersom en av dom inte får äta godis så fick båda chips annars blir de orätvist.
Så dom fick avsluta dagen men lite chips framför TV:en.
Jag satte mig vid datan en stund innan det var dags för kvällsmat.
Jag fick ringa till min syster efter receptet på pannkakor för jag hittad det inte.
Och hon hade de så dom fick de till kvälls mat innan det var dgas för dom att titta lite mer på TV:e innan dom åkte hem.
Ja så ser min dag ut.
Mycket skratt och bus!
En riktigt lyckad dag måste jag få säga..
Toppen!!
Nej nu är de dags för mig att bara ta de lungt och sen lägga mig för jag är väldigt trött.
Men ha de bra så återkommer jag med mer skrivade en annan dag.

TODELOOO!

Kommentera här: