Fått en massa gjort idag!

Ja som vanligt började dagen med att klockan ringde och de va bara att halvsovandes gå in i duschen.
Tyckte jag duschade snabbt men icke sa nicke tittade på klockan hadde stått där i 35 minuter!!
OJ OJ då vart de brottom.
Ner med lite kläder och smink i en kasse och klä på sig själv..
Precis när man vart klar kom morfen.
Skulle nämligen hem till honom och tvätta bilen som jag lovat att göra.
Vi tog en sväng förbi hästen också på vägen hem till honom..
Han gick i hagen så vi gick ner dit eller jag morfar snubblade mer fram de va ganska ojämnt på marken..
Väl framme gav morfar honom en näve havre men han va lite misstänksam först.
Men tog mod till sog och åt av de, men de var bara de att han sopttade ut med än hälften så nöjd de va han då inte..
NEHEHEEEE se den gubben gick inte han är ju van att morfar har med sig morötter eller äpplen.
Vi prata lite med honom och jag måste säga att de är en grymt social häst man får mer än gärna gosa lite med honom..
Myspys.
Sen bar de va till morfar där jag tvättade hans bil och de gick ju fin fint tyckte jag men när den trokat såg jag två fläckar som jag missat.
Men just då kunde jag inte göra någe åt de för jag var i stan och skulle äta med honom då (hanbjöd på mat snäll han är).
Men väl tillbaka hos honom gav jag mig på dom två fläckar som inte var som resten av bilrn (alltså ren).
Och tro de eller ej men den gången missade jag dom då inte..
HAHHAHAHAHA!!
Den ni jag kan jag med.
Efter de va de hiss åkar dags.
Morfar har nämligen fått två "hissar" instalerade hemma. en inne och en ute.
Va ju tvungen att prov åka varje hiss minst 3 gånger och jag kände mig som en unge i en leksaks affär för de va grymt kul!
Efter de gjorde jag mig i ordning för staden.
Sen satte jag mig och pratade med morfar tills mamma kom. och då va jag ju bara tvungen att åka hissarna en gång till för att visa henne !!
Åkte till pappas jobb och plockade upp honom (alltså med bilen inte hissen :-P).
Vi tog oss ut till Hälla gick in på lindex hittade lite kläder åt Theo, in på HM och hittade ännu mer där.
Sen in på Maxi då jag köpte majsbågar åt honom och mor och far köpte mat (påska mat alltså).
Hem till syster på kaffe och bus med Theo så klart (han tycler nog jag är ganska konstig).
Vi pratade en massa och sen for vi hem.
Ja de är min dag från början tills nu.
Ja den är ju inte slut än så vem vet de kan bli mer spännig.
Vem vet de kan ju hända att man lägger sig på soffan och somnar och de är ju spännande nog.
OOOOOH vem vet vad man drömmer..
Ha ha ha ha nej skoja bara.
Men vi får se då..
Ha de bra så länge.


Huvudet upp och föttrena ner nu gott folk så ska allt gå bra !!

Tjarå!

Kommentera här: