Vit jul?

Ni som har ögon med er och vet vad snö är borde märkt precis som jag att det snöar ute. Grymt härlig kännsla när julen närmar sig med stormsteg. Att komma upp imorse och se att de är vitt på marken inger en lite gnutta julstämmning vilket är helt underbart. Man har ju funderat på hur de skulle kännas med barmark och plusgrader på julafton. Tänk att fira jul i ett varmt land med julgran, tomteluvor julmat och allt annat som hör julen till och gå i bikini.. Är det bara jag som skulle tycka att det skulle kännas fel? Visst har jag lekt med tanken om strandparty på julafton efter att Kalle visats på TV, kul grej men samtidigt skrämmande. Om jag får säga min mening vilket jag får efter som det är jag som styr den här bloggens inlägg, så skulle jag inte föredra strandparty på julaftons kväll. Jag hoppas på att vi får en vit jul men man kan aldrig vara säker på att det inträffar med tanke på väderomväxlingen vi har här i Sverige. Satt och tänkte tillbaka på min barndom här för ett tag sen. Alla vita vintrar man fick uppleva men massvis av snö som man kunde gå ut och leka i. Tänkte också på alla små barn som inte får uppleva det på samma sätt. Att bott på landet hela mitt liv har varit underbart viner som sommar men speciellt på vintern när all snö fanns. Man gjorde snögubbar, snölycktor, snöänglar och en massa annat. Men mest av allt gillade jag att göra en grotta hos mormor och morfar i deras snöhög som vart efter att dom skottat tomten. Jag minns att jag och min syster hade väldigt roligt medans vi byggde och även när vi var klara och kunde leka i den. hur mysigt vi hade det. Tänker också tillbaka på snöbollskrigen i skolan, hur arga lärarna kunde vara efter en rast där de susat ett flertal snöbollar genom lufften fast skolans regler va att men INTE fick kasta snöboll. Men vem lyssnar på lärarna om en sådan sak när man går i skolan? Ja inte gjorde jag de iaf. Men nu håller jag tummarna för att de kommer mer snö. Inte bara för att dagens barn ska kunna leka i snön precis som jag gjorde utan även för att jag är grymt sugen på att kunna gå ut i snön och uppleva gammla barndoms minnen. Man ska ju vara barn så länge de går sägs det. Och det tänker jag vara. Tänk er en backe full med snö och en bobb, pulka eller något annat att susa ner för backen på i timmtal för att sedan at en paus med varmchoklad. Hur härligt låter inte de på en skala från 1 till 10?
Kom igen allohoppa håll tummarna med mig att vi får en vit jul med MYCKET snö!!!!

Nej nu blir det nog bingen för min del.

Men skriva kommer jag göra igen kan NI skriva upp!

Tjippevipp!

Kommentera här: