Stanna upp och tänk efter.

Nu har man legat sjuk några dagar och de är värst vad man hunnit med..
Och tänka alltså..
Jag förstår inte jag har haft drömmar om mitt liv och väldigt mycket av de jag gjort när jag sovit.
Så idag eller ja en stund nu på kvällen har jag riktigt setat och funderat på om jag är nöjd.
Och ja faktist.
Även om det inte alltid känns så bra så nog har jag gjort en hel del bra val i mitt liv.
De lunde ha gått betydligt värre för mig men jag välde nog rätt spår ändå.
(Duktig jag är å klappar mig själv på axeln).

Theo var här igår och idag..
Han med sitt blonda hår, stora blåa ögon och långa ögonfransar.
Hans leende med sina söta små tänder, 6 st har han nu.
Bara lyfta upp honom och dra in hans lukt gör att man blir varm i hela kroppen.
Att barn luktar så gott.
Dom luktar lixom rent helt sjukt att man blir på bra humör av de.
Av bara en lukt lixom.
Theo försökte gå på sin mormors blomma idag men de fick han inte för tänk om den råkar gå av ett blad.
Men så har hon själv av ett blad..
Jaa, jag säger inget har jag inget sagt va tror de blir bäst så.
Han fick tag å vattenkannan istället (Theo alltså).
Först plaska han med handen vart väldigt blöt och såg otroligt NÖJD ut.
Sen hux flux efter många försök fick han ner foten men strumpa och byxa och hela köret.
Men lika glad va han för de men mest skratta nog jag.
Barn i allmänhet är snabba som blixtar.
Men inte en sekund är ju tråkig när man har barn omkring sig de är ju en sak som är säkert.

Jag säger bara de att jobba på förskola är nog de roligaste jag gjort.
Om ETT gott skratt förlänger livet ja då lever den som har barn i 100.000 år till, och de låter ju inte helt fel.
Tummen upp för de då.

Tjingeling!!

Kommentera här: