Sommar och sol.

När jag låg i poolen och svalkade mig idag så kom jag och tänka på en sak.
Hur kommer det sig att dagarna går så grymt fort ju äldre man blir?
När man var yngre och gick i skolan tyckte man att sommaren var oändlig och man hann med mycket på lovet.
Men nu är vi redan i slutet av Juni och det är snart Juli.
Tyckte nyss jag öppnade julklappar och var på nyårs fest.
Men icke sa nicke de har gått hela 6 månader sedan dess.
Står väl inte på förrän hösten och julen knackar på våran dörr igen.
De är lite skrämmande.

Man är snart 22 år och vad har man gjort med sitt liv.
Visst 22 är inte så gammalt men när man tar sig en titt på vänner sen förr så är vissa förlovade och väntar barn.
Herre gud jag har ju inte äns kommit på tanke att skaffa familj och slå mig till ro än.
Jag vill ut och resa och se mig om.
Skaffa mig livserfarenhet innan.
Är de bara jag som är knäpp eller är de dom andra som,  ja jag vet inte har lite annan syn på livet??
Ja hur som hellst så ska ajg bara njuta av sommaren så länge den varar nu och sen får man se vad som medföljer med den.

Röven om.

Kommentera här: