Man är som man är, inget att göra åt.

Oj oj oj vad mycket olika människor de finns.
Och tur är väl de för världen skulle bli grymt tråkig annars.
Har i alla fall fått de klart för mig att jag inte är ensam om min sjuka humor.
Inte för att de hade gjort så mycket men de kan ju alltid vara skönt att ha någon att skratta med, och inte se en fågelholk så fort man tittar på den man drar ett lite halv taskigt skämt till.
Och en sak är ju säkert mina skämt är bäst..


Så vad har jag gjort idag då?
Hmmmm..
Jo jag har städat och tvättat.
Ja ja väldigt intressant tänker ni säkert, men de är faktist kul.
Tänk er själva.
En hel villa för sig själv (eftersom jag vägara städa när päronen är hemma)!
Kan de bli annat än kul??
 Nej de kan de inte.

Ingredienser:
Ett stycke du själv.
En dammtrasa.
En dammsugare.
En stereo.
En massa bra musik.
En fungerande röst.

Ta fram stereon om ni inte redan har den framme.
Knäpp på musiken och höj till lagom volym. (Väldigt hög volym rekomenderas).
Känn in musiken ordentligt innan ni fortsätter.
Plocka undan allt så de ligger där de ska.
Börja damma där det är dammigt. (har ni inget damm hemma så hoppa över de).
Sjung så taket lyfter.
Där av den höga volymen för då hörs inte alla falska toner som kommer ur käfften.
(Jag sjunger då aldrig falsk men de finns ju andra som gör de).
När du dammat klart så lägg undan trasan på sin plats.
Byt till dammsugaren.
För att göra de hela roligt så ta dig en sväng om och gör några snygga dans steg och sjung bara sjung.
Ha kul släpp loss.
Följ receptet noga så kan de inte bli tråkigt.
Viktigaste ingrediensen är sången och dansen så glöm inte den.

Ja så går de till när jag städar iaf.
När jag var klar med allt detta så va de mat dags.
Åt lite granna innan de var dags för duschen.
Sen fick man fin besök från stan.
Vi drack lite kaffe och skrattade massa.
Hur kul som hellst.
Så nu är man en lagom tröttmössa.
Men de får man vara så här dags på dygnet.
Så nu är de bara att lta sig tillbaka och dra en snark eller två.

Ja de va allt för denna gång.
Tack för mig och på återseende.

Hej hopp gummi.............
/Städ tanten.

Kommentera här: