Måndag kväll..

Vill börja med att grattulera min morfa som fyllt 76 år idag.
Ja jag ska väl även gratta min kusin som fyllde 29 för en vecka sedan och min farmor som vart 90 år för snart en vecka sen.
Ja 90 år de är inte illa.
Hon lär har varit med om en hel del och de som förundrar mig mest är att hon fortfarande är ganska pigg gammal dam.
Go FARMOR!

Men nu till de jag egentligen kom in för att skriva om...

De är så här va att människan är väldigt dum ibland (eller jag väldigt ofta).
Tänk er själva man åker och handlar, går runt i affären och plockar det man ska ha.
Helt plötsligt så träffar man på någon man känner.
och de första spännande meningen som kommer ur munnen (oftast inte alltid dock) är:
"Hej. Är du/ni också här?"
Ja menar hallå de ser man väl ! inte sitter dom hemma på soffan i alla fall (om dom nu inte bor i affären men de gör man oftast inte).
Hur kan man ställa så enormt dumma frågor??

Lika dant om man siter med än bekant och pratar och så börjar man prata om t.ex. en film så berättar man om en snutt i filmen och så får man kommentaren "Ja visst är den bra?"
Då kommer svaret: "JA! Har du också sett den?"
Ja antagligen har den andra personen i fråga gjort de eftersom den tycker att filmen är bra.
Hur dum är man egentilgen.
Jag blir lite full i skratt när jag kommer med dom dumma frågorna som när någon annan gör det.
Inget man tänker på de bara kommer och varför vet inte jag.
Men slutsattsen blir ju då att, ja så smarta är vi ju inte alla gånger.


Hej hopp gummi plopp..

/Tjejen från vidderna!!

Kommentera här: