Härliga Lördag.

Vaknade av att jag hörde ett däädäää ovanför mig. tittade upp och fick syn på Theodore.
Man kan ju inte bli annat än glad då.
Han och min far var nämligen in på morgonen för att tala om att de var frukost.
Mmmm kommer snart mumlade jag och somnade om några minuter till.
Varför gör jag alltid så?
Är de inte lättare att bara ta sitt arsel och gå upp ur sängen?
Jo jag skulle tro de va. hehehe.
När jag sedan klev ur sängen hade jag världens magsmärtor och fortfarande kluven från kvällen innan.
(Kluven är jag ännu i denna skrivande stund).
Mycket som händer men lite man förstår.
Ja de är väl ändå livet i ett nötskal.
Under frukosten plingelingade det på dörren och in klev min kära moster.
Efter frukosten började jag och pappa sätta upp filtar för dörrålen in till vardagsrummet (mamma ville de så bäst att lyda).
När vi var klara med de så kände jag att jag vart helt slut på grund av magen så gick och la mig igen, orkade inte knyta vekarna.
Jag sov lite till och från i 2 timmar ingen djupsömn men de fick gå ändå.
När jag klev upp så va morfar här (hade hört att han kom men hade för ont för att ta mig upp ur sängen).
I vardgasrummet var de full fart med ljusstöpningen.
Satte mig i köket med morfar bytte några trevlighets fraser och drack en kopp kaffe.
Jag hälpte till med ljusen när min mor och moster satte sig och åt lunch.
Man måste nämligen äta i omgångar och INTE avbryta ljusstöpningen.
Efter de var de min och övrigas tur i huset att äta.
Lekte lite med Theo och gav mig sedan ut på en promenad med honom för att få ränsa huvet och få magen lite lugn..
De gick (till viss del) magen vart hyffsad iaf.
Theo somnade i vagnen direkt och man kan inte slita blicken från honom när han ligger där och sover.
väl hemma igen så satte jag mig och läste tidningen.
Varför vet jag intede stog ändå inge värt att läsa.
På kvällen kom min mosters man och min yngsta kusin samt morfar för att äta mat.
När dom sen åkte färgade jag håret och slog mig ner framför TV:en.
Lagom till ursköljning började filmen Arn-Tempelriddaren.
Hade aldrig sett den så när jag sköljt ur och haft i medel så sate jag mig där och tittade medans jag fönade och plattade håret.
Den slutade lagom till jag va klar och sammanfattningvis av filmen så var den helt okej.
Nu ligger jag bara i sängen och överväger för och naktdelar med allt som hänt så får vi se vad som händer och vad beslutet blir.

Imorgon (eller ja idag klockan är över tolv) är de fars dag så ska uppvakta min pappa sen ska vi till morfar på tårta.. MMMMMUUUUUMMMS säger jag bara.
Sen hoppas jag på ett samtal på eftermiddagen/kvällen.
De visar sig.
Nu blir de till att hoppa i säng.

Skepp ó Hojj.

Kommentera här: