Bussresa!

Ja då var de dags för en uppdatering.

Satt på bussen från Västerås till Skultuna efter en underbar dag på stan (nu är det några dagar sen iof).
Jag klev på bussen vid tågstationen för jag hade gott om tid på mig.
Först stog jag och väntade på den i 10 min så passade på att ta en cigg och låta dagens bravader sjunka in.
Lyfte ansiktet mot solen för att ladda in ny energi.
Bussen körde fram och jag klev på (jag skulle ju ändå med den så onödigt att inte gå på då).
Satte mig ganska långt bak men tydligen inte tillräckligt kom de att visa sig sen.
Jag sjönk ner på sätet satte i mina öronproppar och på med musiken..
Mmmmmm så skönt så och mitt humör var på topp.
vid Punkt klev de på ganska mycket folk med de gjorde ju inte mig något för jag satt i mina egna tankar med musik så brydde mig inte.
Vipps sa de så var vi vid Rudbeck och där kom pinan.
Märkte inget först men tydligen hade 4 - 5 små tjejer satt sig bakom mig.
Märkte dom inte först (visst vart de liv bakom mig men tänkte inte på de).
Men så kom vi till Arosvallen där några killar hade fotbolls träning.
Då vart de ett J***A liv i luckan eller nej förlåt på fönstret.
De baknades skreks och man kunde tro de va 10 000 tjejer bakom mig.
Fast så var ju inte fallet.
Jag flyger upp från sätet i tron om att bussen blir bombad eller något.
Innan jag hinner fatta vad som igentilgen hände så var vi vid Rocklunda.
Sen vart de pladder om vem av killarna på planen som var snyggast, OM de kanske kunde tänkas att dom hörde dom (vilket jag har svårt att tro jag menar bussen rullade, de va mer trafik på vägen och dom spelade på en plan på andra sidan gatan HALLÅÅÅÅÅÅ vart är deras IQ?).
Så vart de vanliga pladdret:
"Asså de är sååå skönt att inte byr sig om vad man har på sig eller hur man ser ut när man är på stan"
Men bruden jag kan informera dig om att du hade 2 ton smink och världens frisyr, så var de dina mjukisbyxor du syfftade på där?
Hmmm..
Och sen kom de klassiska:
"Han baaaa, Hon baaa, dom baaa, jag baaaa"
Ja skoja inte JAG BAAA: Vifta på händerna F*******R!!!!
Och tro mig hur mycket jag än höjde min musik så hördes dom lååång väg.
När vi väl var framme i Skultuna så va mitt humör i botten och böde döv och skavsår i mina öron.
Tänk vad en bussresa på typ 20 minuter kan göra.
Ja de är då helt otroligt.
Fatta va dryg man va i tonåren en STOR medalj till alla tonårsföräldrar!!!

Tjingeling!!!

Kommentera här: