Arbetar dag.

Man kanske skulle bli skogshuggare?
Det är nämligen nästan vad jag har "jobbat" med idag.
Arbetsgivaren var morfar och gissa om han kan va en riktig boss.
Nästan så man kunde stå i givakt ibland och svara med "YES SIR!", fast han hade nog inte förstått det eftersom hans engelska kunskaper inte är så bra.
Vi passade på att åka en sväng förbi hans grannar med traktorn innan arbetsdagen började och vi hade en ganska rolig dialog innan vi for vidare..

Grannen: - Har han plus grader inne än då?
Jag: - Jo då de är väl nån plusgrad.
Grannen: - Okej, men ni sitter ute och fikar?
Jag: - Ja, det är ju varmare ute än inne.
Morfar hugger direkt: - Nu åker vi.

Sen vart det vedkapnign för hela slanten.
Måste nämligen elda för att få upp varmvatten.
Kommer antagligen ha träningsverk imorgon men det kan de vara värt.
Faktist väldigt kul att arbeta så där med min morfar, vi driver med varandra och har väldigt intressanta samtal.
Skönt att träna hela kroppen när man är i bra sällskap och samtidigt får något gjort.
Kanske skulle satsa på ett sånt arbete, nytta, nöje och pengar.
Tåls att fundera på.

När veden var klar hämtade vi min syster och Theo för att åka tillbaka till morfar och göra det alla bönder runt omkring oss gör nu för tiden.
Nämligen köra traktor.
Gissa om Theo trivdes?
Ja den ungen är en riktig bondunge.
Han kan åka traktor i evigheter så vi fick alla offra oss för att han skulle få åka.
Jag gör det med glädje.
Riktigt kul att puttra fram med traktorn måste jag få säga.
Det är nog det största nöjet hos morfar att få köra den blåa traktorn från början av 90-talet (eller vad den nu är ifrån).
Efter kaffepaus och finta Theo in på andra tankar än traktorn så bar det av hemmåt.
Väl hemma väntade mor och far med nybakad pizza på oss och gissa om det va gott.
Sen vart det TV fredag för min del så jag fick tiden att gå fortare.
Imorgon är det dagen med stort D.
Dagen jag LÄNGTAT efter i över en veckas tid.

Ja nu blir det till att sova så jag kan få vakan upp, leka lite med Theo (som är nattgäst hos oss), fixa i ordning mig för att bege mig in till stan och ha det riktigt trevligt.
Svårt att finna ord i hur mycket känslor som svallar innom mig.
Alla fjärilar som susar runt i min mage och alla tankar som lever sitt eget liv.
Önska mig lycka till!!


Kommentera här: