Barnvakt.

Jaha då var det Måndag igen då och ny vecka börjar.
Trött som en gnu var det bara att masa sig upp för att bege sig in till stan och hem till syster.
Barnpassning av Theo stog på listan för närmaste aktivitet.
Vi åt lite frukost och jag delade med mig av lördagens aktivitet till min syster som med största nyfikenhet ville veta hur jag hade haft det.
Efter det vart de mer prat och sen var det dags för henne att göra sig redo för några timmars jobb.
Kotten sprang runt och lekte lite för sig själv och jag satte mig i soffan och bläddrade runt på TV:en.
Efter en stund kom han med nappen i munnen och ville gosa.
Så vi la oss i soffan och tittade på Byggare Bob.

Och lika snabbt som man blåser ut ett ljus så slocknade min lilla solstråle i min famn.
La honom i sängen och då insåg jag, vad syslolös man blir när han somnar.
Satte mig här en stund nu i väntan på att han ska vakna.
Då blir det mer mys i soffan till barnkanalen så han får vakna till ordentligt innan vi äter lite lunch och går ut.
På listan över saker att göra mer idag står även solning och dans.
Men det blir senare.
Bäst att stänga ner här så man är redo när knorveln vaknar.

*Kärt barn har många namn*

Kommentera här: