Nu tar jag kväller!

Jahapp då var Måndagen och veckans första dag över.
Ja som jag skrev tidigare så var mitt uppdrag över dagen att se efter Theo och det gjorde jag med flyt.
Dagen flöt på bra och han vaknade strax efter mitt senaste inlägg så tur att jag slutade när jag gjorde.
Men inte fick jag plocka upp honom när han vakna inte.
Nej jag skulle gå min väg eller som han säger "Bipa gå."
Bipa är alltså vad jag tror mitt smeknamn istället för Becca.
Så jag talade om att jag satte mig i soffan och han fick komma när han vilat klart.
Tog inte lång stund innan han kom efter.
Tog upp honom för att gosa och i förbifarten av vardagsrums bordet så fick han med sig en napp som han tröck in i min mun.


Så där satt vi med varsin napp i munen och tittade på barnkanalen.
Men napp var inget för mig så la tillbaka den väldigt fort.
Gjorde makaroner och köttbullar till lunch och så hade vi lunchpiknik på golvet framför TV:en.
Efter maten dök Peter upp så tog en kaffe paus med honom.
Hörde mig för lite om hans 30 års fest och allt som ska göras innan.
När han drog sig hemmåt så begav vi oss ut en sväng.
Började med att Theo fick cykla lite.



Så gald vart han då!!
Eller ja han satt mest bara och jag skötpå.
Men efter ett X antal varv fram och tillbaka på trottoaren utanför så gav jag upp.
Oj oj OJ vilket liv det vart men efter att förklarat noga att cykeln vart trött ch behövde vila sig så gick det bra.
Han lekte lite i sitt lilla lekhus istället.
Ellek jag lekte och lekte, han gick in och ut, in och ut och lekte titt ut i fönstet.



Ser så mysigt ut där inne så jag har gett mig sjutton gubbar på att jag ska in där sen jag med.
Men eftersom jag måste krypa in så bestämde jag mig för att jag antar den utmaningen när det torkat upp mer i backen och inte är så blött och geggigt.
Sen kom syeter hem och ftersom jag är en så snäll lillasyster som jag är så va ju så klart kaffet klart när hon kom hem.
Och när passar det bättre att ta en fika ute om inte när det är riktigt vårväder med sol ute?



Sen vart det lite kyligt så efter tre spenderade timmar ute gick vi in.
Pratade lite och fick i oss mat.
Men innan jag gick gjorde Totte några trollkonster och vipps ramlade han ner i skåpet på sin spis så bara överkroppen stack upp.


Vad hände?


Han vart nog lika förvånad som vi vart.
Sen vart det dags för mig att springa iväg till solariet innan dansen.
Efter att stekt ett tag så vart det skaka rumpa dags.
Mycket skratt, massa dans och en timme senare var det dags för hemfärd.
Nu återstår bara sovläge efter en varm och härlig dusch.

Ut checkning pågår.

Kommentarer:

1 Helena:

skriven

Gud så söta ni är :)) !!!!!!

2 Svar!:

skriven

Tack!

Kommentera här: