Snabbare klocka TACK.

Ja huuuuujeda mig vad denna vecka gått sakta ändå när jag tänker tillbaka.
Kan klockan ticka lite fortare tack så blir jag glad.
Vill ha lördag och allt det som ingår i den.
Har verkligen sett fram emot den sen förra veckan så hoppas på det bästa.
Fast det är klart med mitt sällskap har man väl aldrig tråkigt?

Dagen har bjudigt på ett och annat skratt som vanligt.
Vi började med att besöka Eskilstuna och Sundbyholm.
Hästen skulle gå ett provlopp och det gick ju bra.
Visst han hoppade men tog igen bra efter det så sist kom han inte iaf.
Blir nog inget Romme för honom nästa fredag men det är ju inte hela världen om han inte går då.
I sällskap av morfar, syster och Theo så vart det en trevlig förmiddag där på travbanan.
Efter loppet kikade vi till killen och han såg pigg ut, pulsen var bra så nöjda åkte vi där ifrån.
Väl hemma i Västerås begav vi oss för att ta en sen lunch och vi hamnade på Jonnys krog.
Ett toppen ställe och verkligen omtyckt av flera.
Mycket folk och god mat fulländande våran utflykt.
Theo flörtade med en av servitriserna och ja det ska väl börjas i tid skulle jag tro.
Efter det var de hemkörning av syster och Theo.
Sen vart jag avsläppt vid stekhuset för egentid i solariet.
La mig ner och poff så var jag borta.
Sov mig genom hela solningen förutom det lilla avbrott då min far ringde och frågade hur lång tid det var kvar.
Han skulle nämligen plocka upp mig efter jag stekt klart.
Somnade genast om när vi lagt på.
Undrar om jag äns hann lägga mig ner igen innan jag möttes av drömmar.
Ja jag vaknade med ett ryck och insåg att solariet var släckt men kan bara gått några minuter sen de slockna hoppas jag.
Insåg även att ansiktsförstärkaren vart på hela tiden..
(Pustade ut nu ikväll när jag tittade i spegeln och insåg att jag inte va brandbilsröd).
Fick påbackning av far min att jag va sen men inte ville jag tala om för honom att jag somnade så försökte byta samtalsämne.
Kom hem glodde lite på TV innan spisen ropade och det var dags att ställa sig där och underhålla den.
Sen vart det TV hela kvällen.
Lite blandat blandat vart det och nu är jag nöjd för ikväll.
Tänker dra täcket över huvet och inte gå upp förrän klockan ringer imorron.


Män lagar bilar, fixar datorer, konstruerar broar och bygger järnvägar tvärs över öknar, och samtidigt hävdar dom med framgång att uppgiften att sy i en knapp överstiger deras förmåga.

Kommentera här: