Vad har hänt med barnprogrammen?

Hur gick detta till?
När hände detta?
Man blir ju en aning deprimerad och tycker synd om barnen när man ser hur dagens barnprogram är.
Tänk va tråkiga dom blivit.
Hujeda mig!
Tänk på min tid när jag va liten plutt så bra det var då.
Ni vet Linus på linjen, teskeds gumman, fem myror är fler än fyra elefanter, trasdockorna, Tintin, Babar, Disneydags, och många fler.
Det kan man kalla barnprogram.
Men vart tog dom vägen?
Fast det är klart tittar man på Totte som nu står framför TV:en och gungar i takt till dagens visa så ser det ut som att han gillar det.
Och så länge barnen gillar det så ska man väl vara nöjd men jag tycker ändå det var bättre förr.
Och det står jag fast vid.

Kommentarer:

1 Maricka "sockerdricka":

skriven

Jag håller helt med dej , förr kunde man ju skratta och man lärde sej alla dumma kommentarerna o framförallt sångerna. Kommer du ihåg hur vi satt i soffan där uppe o myste när vi hade "filmtajm"med popcorn. Kram

2 maja:

skriven

Hållermed dig hel & hållet! Lika bra att barnprogrammen inte är nå bra nu, då skulle man väl aldrig komma upp på mornarna ;)

3 Marie Johansson:

skriven

Håller med dig, därför är det bra med nätet...ladda ner de gamla barnprogrammen. Hojta till om du vill ha nått.

4 Ulla:

skriven

Det ska vara svampbob lr Fåret Shaun :D

5 Svar!:

skriven

Maricka: Ja precis och man vart glad av att titta på det. Ja det kommer jag ihåg. Var ju hur mysigt som hellst!

Maja: Ja det har du nog rätt i. Men vore ändå skönt att ta täcket, krypa ner i soffan med kaffet titta på barnprogram och få barnasinnet med sig innan man börjar dagen.

Marie: Ja det gör jag absolut! Nätet är alltid bra att ha.

Ulla: Nja vet inte om jag håller med dig men om jag måste välja får det bli svampbob. Fåret Shaun lämnar jag till dig och Theo.

Kommentera här: