Gammal eller bara inte ung längre?


Ja de är precis så man känner när man sitter i kassan och de dröser in ungdomar från höger och vänster.
Dom stojar, tjoar och för ett nedrans liv ibland.
Man känner sig ibland som den griniga kärringen i kassan som man själv stötte på i deras ålder.
Ja därför drar jag lite extra på smilbanden för att inte visa att de är en aning störande.
Vem vet jag kan ju alltid hoppa in i deas klassrum och spela apa (få se hur bra dom kan jobba), nu när skolorna snart börjar.
*Nej jag är inte bitter och hämnden är då inte ljuv*
Och alla dessa slang som tillkommit unde de åren som paserat..
Vart kommer allt ifrån???
Jag sitter som ett frågetecken när dom pratar med varandra.
Ja de kanske är ett fall för 118 100.
Undrar om dom kan översätta allt som ungarna kläcker ur sig..
En ska är iaf säkert.
Jag kan det då inte.

Ja så den stora frågan jag ställer en kväll som denna är:
Gammal? Eller bara inte ung längre?



Kommentera här: