Råby och tupplur.


Vaknade 05.00 imorse.
Snacka om sovmorgon..
Inte.
Åkte med min kära mor till jobbet.
Vart en liten vaktmästare där en stund.
Bytte glödlampor nämligen.
*Klapp på axeln*
Sen vart de lite prat och lek med dom små.
Närmare 10 begav jag mig mot bussen och färden in till stan.
Mitt mål var nämligen Råby.
Där jag spenderade 2½ timma innan det var dags att bege sig till fars jobb för att åka snål skjuts på honom hem.
Timmarna på Råby flög ifrån mig och vi hann med mycket som vi borde tagit igen för länge sen.
Kul kul.
Blir att återvända snarast möjligt efter mini semestern i norrland.
Väl hemma vart de förberedelser och massa utskrifter inför nya jobbet som startar den 29:de.
Sen vart de matlagning på högsta enklaste nivå.
Och efter maten vart allt suddigt.
Vad hände?
Somnade till i fåtöljen..
Vaknade upp av att nån nämde kaffe.
Kaffe!?
Godmorgon världen ge mig en kopp.
Så en lugn kväll alltså men fortfarande dööö trött.
Hoppas på att karln ringer innan jag hinner somna men de är väl kanske inte hela världen om jag somnat.
Kan ju ringa upp imorgon...
Han har ju semester.





Kommentarer:

1 Sandra:

skriven

Du pratar om dig själv sötnos!

Kommentera här: