Dammigt värre.


Sov som en stock hela natten trotts mardrömmar så vaknade svettig och allmänt slut.
Skulle nog behövt sova i 24 timmar till.
Men när klockan ringde var de bara att dra på sig trasorna och fara iväg.
Stog nämligen källarstädning som prion ett på dagens to do lista.
Bara man började röra om lite så insåg man hur lågprioriterad källaren är när de gäller städning.
Och där for man runt som en virvelvind bland allt damm i både luften och på golvet.
Skulle nog tro att om en städpatrull kommit in så hade jag nog åkt med in i dammsugaren i tron om att jag var en dammråtta.
Timmarna tog slut och de va dags att bege sig hem igen för att ta nya tag innan jobbet.
Vart en riktig dusch så dom på jobbet kunde se att de va jag och inte en dammhög som kom in.
Så nytvättad och liknande en dränkt katt hoppa jag i kläder igen.
På med ett ansikte och i med frissmedel så inte mina lockar spretar åt alla håll.
För första gången klev jag in på jobbet i lockigt hår.
Inte ofta jag går utanför dörren med mig medfödda frisyr.
Men gjorde ett undadtag i brist på tid och i god tro.
Men de första jag får höra när jag kommer in är att:
- Idag ska vi ta kort på dig till hemsidan.
- Ha ha neeh. Jag som inte alls ser ut som jag ska i håret. De är ju lockigt!
Är de jag får fram till svar.
Men allt eftersom tiden går hoppas jag på att de är glömt och försöker smita undan så gott de går.
Men till slut kom de.
Så där står jag framför kameran med mina viltvuxna lockar och känner mig inte alls som mig själv.
Inte tyckte jag att kortet vart så bra heller men ja jag bjuder på de då.
Kvällen kom traskande och jobbtiden va över.
Jag överlevde denna kväll med nöd och neppe.
Nej nu skoja jag med er.
Bättre arbetsplats får man leta efter och jag verkligen älskar mitt jobb.
Korlegorna är toppen och alla på de där bygget borde få en guldmedalj varje dag.
Så dagens ros här i min blogg ger jag till alla fina medarbetare på jobbet.

Nu lär jag samla mina tankar och de tänker jag göra med mitt täcker och mina kuddar i sängen medans jag glor på Nu är det jul-igen 2.

Imorgon är en ny dag med nya tag!




Kommentera här: