Helgen är slut.


Kankse inte riktigt än.
Nån timma har vi väl kvar innan måndag och en ny vecka börjar.
Kan verkligen inte klaga över denna helg utan den har varit toppen.
Spenderat den i stan med karln och hans mor och far med flera.
Igår va vi till Daniels föräldrar.
Vi fick gott fika som alltid och dit kom även hans äldre syster.
Trevligt att träffa henne eftersom jag inte gjort de förut.
Dom bor en bit bort så dom är ju inte hit allt för ofta.
På kvällskvisten vart de pizza maraton och jag drack lite vin.
Inte helt fel och efter en massa prat skratt och bara må gott tid så ropade hemgång.
Hela vägen "hem" så fick jag kommentaren:
"Ditt lilla spritmongo."
Jag tror bara han va avundsjuk för att han inte kunde ta sig ett glas han med.
Så jag bara tittade på honom log och höll med.
(de va inte lika kul för honom då). 
Vart lite TV för att varva ner men jag slockande som en stock.
Idag var de upp tidigt för att pysa iväg och vara lite barn och hundvakt.
På förmiddagen vart de pepparkaksbak och TV-spels spelande + en massa annan lek och skoj.
Sen vart de bara jag och hunden kvar så vi gick till Daniels föräldrar för att ha lite social tid med dom.
Vart tomtegröt, skinksmörgås och kaffe.
Massa mer prat, och innan min hemgång vart de mat.
Så hem for jag mätt och belåten med helgen som ett minne blott.
Nu sitter jag här hemma på landet med nyfärgat hår och funderar på säng gång.
Blir lugn dag imorgon utan nå jobba alls.
Hur ska de gå??



Kommentera här: