Julklapparna är klara!


Kan man bli på bättre humör än när man är klar med något?...
.....Som tex. julklapparna??
Nej jag tror nog inte de.
Inhandlade dom sista idag då jag hade egentid och ego dag på stan.
Småpratade lite i telefon med vänner när jag ändå hade tid till de samtidigt som jag sprang runt.
Fick frågan om de va mycket folk på stan.
Nej de tyckte jag ju inte (och då va jag vid punkt området pch sprang).
Tog en kaffepaus i all hast innan jag susade vidare med mina lockar bort mot kvarteret Igor.
(jo då jag hade lockigt hår på stan idag de va ju inte igår, guld stjärna till mig)
Vilket misstag!
Där va ju hela och då menar jag HELA västerås ungdomsskara blandat med barnfamiljer och pensionärer.
Herrejisses.
Folk stog i dörröppningen och prata så man fick klättra över dom för att komma in.
Man fick trängas för att komma på rulltrappan och för att komma av.
Långa köer i butikerna och man kände sig som en sill i en sillburk när man försökte gå runt i affärerna.
Fick ju nästan slå sig fram.
Jag säger bara de.
JulhysteriAB!
Tur att man bor på landet.
Här behöver man bara trängas med älg och annat villt men dom drar oftast när man kommer så trängas va väl att ta i.
Efter ett antal timmar på stan fick jag privat taxi hem av han som bor runt hörnet.
En massa babbel och skratt senare va man hemma.
Slängde in kassarna i rummet och placerade röven vid borde för kaffetime med han som körde.
Mera prat och en massa skratt senare va de dags för honom att bege sig hem.
Kände hur magen kurrade och insåg att jag faktist inte ätit på länge.
Inte konstigt att den gjorde uppror.
Sen kom jag till de roliga.
ÄLSKART!
Att slå in allt man köpt till nära och kära.
Stog och kilade mig i huvet och undrade i vilken del av högen jag skulle börja.
Men som i ett vipps tyckte jag att de tog slut.
Lätt som en plätt tänkte jag och tittade på klockan.
Men oj va den va mycket.
Inte konstigt att sängen gastade så mycket efter sällskap.
Imorgon (eller ja idag) blir de sov morgon för min del.
Får mini besök och då ska de kläs julgran och placera allt under granen.
Ja de ser jag fram emot!!
Som bäddat för julstämning.



Kommentera här: