Bikinisäsongen 2010 here I come!

Ja igår var de torka på den här sidan, jag var tyvär inte hemma.
Åkte in till SP på eftermiddagen och drack lite kaffe och snackade lite skit.
Stakars lilla skrutt hon hade inte en lätt fredag men shit va jag skratta när hon berättade om allt.
Skratta så tårarna sprutade och jisses vilka folk de finns.
Ja vi har alltid kul när vi pratar över en kaffe eller två.
Men sen va vi tvugna att säga adjö för det vankades hemgång.
Ja det var hemgång som det var tänkt men så vart det inte, fick ett helt översakande samtal så ja ja åkte inte hem.
Åkte vidare för att umgås med en annan och gissa om vi hade kul.
Kom dit och vi viste inte riktigt vad vi skulle göra.
Satt och funderade lite i varsitt hörn av soffan då vi kom på den briljanta idén.
Vi tar en promenad.
Tittade ut genom fönstret och vände sig till mig: "Men de stormar ju ute"
Jag: " Ja? Vad gör det då? Så lätt är du inte så du flyger iväg!"
Så ja kort och gott vi gav oss ut i snövädret på promenad.
Vi gick och pratade, jävlades, skrattade ja det var som att stormen runt om oss försvan för en stund.
Vi kom in igen och såg att vi varit ute i 2 TIMMAR!
Ja de löste ju gåtan på varför man kände sig som en is-skulptur.
Efter vår promenix vart det varm dryck, täcke och några filmer.
Hipp hurra för den lördagkvällen.
Vi tappede nog några kallorier efter vägen när vi pölasde i snön, vilket absolut inte skadar.
Somna sent in på natte timmarna (näst intill tidig morgontimma).
Vaknade i hyffsad tid och fick ett ryck att bege mig till den del av världen där Ulla (Ella alltså) befann sig.
Så ja jag sa hej då till min vän och lika fort som jag fick tanken så var jag på G.
Jag plingade föbrilt och en (snopet men sant) redan vaken Ulla öppnade dörren.
Vet inte riktigt om hon vart gald eller irriterad över mitt besök, men får jag bestämma vart hon helt överväldigande glad över att se en sådan vacker varelse när hon öppnade dörren! (hahaha ja ja ja nu kanske jag tog i LITE)
Ja Svea såg glad ut men Sally hon gick och gömde sig.


Hon trodde nog inte jag såg henne bakom soffan!


Svea Maräng och Ulla storfot.

Vi begav oss ut i det strålande, underbara, soliga väder på en promenad.
Vi skulle göra ett försök på stan med ovana Svea så vi gick en vända först så hon lekte av sig i snön vilket hon älskar, man riktigt ser hur hon njuter av att hoppa i all snö och bara försvinna ner för att det är så djupt.
Vi busade hela vägen ner innan det var dags för verkligeheten och hennes prov.
Vi började med att gå utomhus (en stor stjärna till henne för att hon klarade det galant med allt folk).
Sedan gick vi en sväng inne också och de gick fin fint.
Några små pojkar gjorde ett ylande ljud till henne (antar att det var för att få igång henne) men hon brydde sig inte.
Hon gick så fint brevid och gjorde inte ett endaste lite försök till att hälsa på nån eller hoppa mot någon/något.
Vi kunde tillomed stå utanför Gina och vänta på Ella och Sally utan att hon vart olydig.
Såg en lite snabb skymt av Maja också som jag inte sett på evigheter. Kul Kul!
När vi väl kom ut igen va både jag och Ulla så otroligt stolta över lilla yrvädret Svea.
Ett stort diplom till Lejonet SVEA som den 21/2-10 skötte sig exemplariskt på stan!!
Sen vandrade vi tillbaka till vår trygga vrå igen och vi var nog alla ganska trötta.
När vi kom in igen märkte vi, att vi gått i 2 timmar.
Vart O´boy med rostademackor för att fylla på med energi.


En trött Sally efter promenaden.

En lika trött Svea.

Så vart de massa prat och skoj.
När Jan kom hem så tog han hundarna medans jag och Ella begav oss till Alexandra och Kenny och sa hej och prata lite.
Så söt deras lilla Li är!
Lilla söta tjejen.
Ja visst är hon söt men inte vill man ha någon egen heller kom jag och Ella fram till.
Kenny sa då att vi var dom första som sa så.
Ja några måste ju vara först :-P


Alexandra och Li


Lilla Li! Så sööööt.


Kenny satte sig vid datan han tyckte det vart lite mycket tjej snack.
Han gillade inte min blixt direkt. Hahahaha.

Nej nu blir det att sova.
Tidigt imorgon ska jag till Råby, sen till min syster och efter de blir det träning.
Så fullspekat schema imorron med.
HÄRLIGT!
Tackar alla älskade själar för denna härliga helg *trots snöstormen*!

Och en sak till!
Mer än 4 timmars promenix på 2 dagar de är inte illa, förtsätta i de tempot så är jag redo för bikinisäsongen 2010!



På återseende!

Kommentarer:

1 Ulla:

skriven

hahahaha svea skulle ju få va tiger, för sallan passa bättre som lejon med hennes päls asg

2 Ägaren till bloggen.:

skriven

Oj ja ursäkta mig... ;)

Så fel det kan bli ibland. Hahahahaha. :-P

Kommentera här: