Spontana infall gillas.

-Ja hur har jag följt mitt schema idag då?
-Jo till punkt och prickar.
*Ducktig Rebecca klappar sig själv på huvet*
-Tvättat? -Japp.
-Bloggat? -Jajjemensan.
-Dammsugigt? -Jomenvisst.
-Promenarat? -Absolut!
-Ögonshoppat kläder? -Såklart! Är det nån som tvekat på att de skulle hinnas med??
-Ett inlägg till i bloggen innan säng gång? -Ja vad precis vad jag håller på med nu.
-Filmen då? -Har du tittat på den? -Nej men de kommer bara jag blir klar här.
-Ja men då är allt med så kan bara säga, bra där!
-Något att tillägga?? - Ja jag har ju hunnit med lite mer också så inte har man legat på latsidan heller.
-Så allt detta och lite till har hunnits med idag? -Joppjopp.

Min mor kom hem och gjorde våfflor idag och ingen vet varför.
Men det var gott.
Min far hade köpt med sig temlor (semlor alltså) till kvälls kaffet.
Så nu ikväll har man bombat i sig kallorier så det va tur man tog en promenad och får bli fler denna vecka.
Att röra på sig piggar upp synd bara de är så trist här ute med den smala vägen som är ännu smalare nu när det är snö efter kanterna så allt för kul å gå där är det inte direkt när man hoppar ner i diket för att inte bli påkörd av bilarna..
Men man får ge sig ut när det inte är så mycket bilar helt enkelt.

Så morgon dagen då?
Ja den ska bli spännande hoppas på att planen går som det ska för de vore kul med lite spontanbesök här ute.
Och speciellt från en man inte träffat på år å dar.
Prata, skratta, retas, *ja det vet väl alla vid de här laget att de är jag duktig på* och bara umgås på tu man hand.
Det kommer fler dagar om vår plan skiter sig men ja jag kan ju alltid önska.
Det kan ingen ta ifrån mig iaf.
Jag mins sist vi sågs de va några år sen men det sitter som bilder kvar på min näthinna.
Blider ingen kan ta bort.
Biler som inte suddats ut under åren utan som finns där och som jag kan ta fram när jag vill.
Bilder jag inte behöver dela med någon annan än mig själv och mitt ego.
Vi känner inte varanda in på djupet men det gör inget för jag är ändå avslappnad i din närvaro.
Känns skönt, inga krav, inget skvaller, bara vara och prata om allt och ingenting.
Käns som de kommer bli några få toppentimmar imorron.
Några fler bilder att lägga in på näthinnan som inte kan raderas och inte behöver delas.

Ja nu blir de film för min del och sen nanna kudden.




Skogstrollet säger god natt!

Kommentera här: