Super Måndag!

Trotts min svackiga period som jag har nu, så kändes denna dag väldigt bra för att vara vardag.
Började med att vakna tidigt sätta färg i ansiktet och bege mig mot S-tuna.
Väntade inne på min mors jobb en stund eftersom det va svina kallt ute.
Vi mätte upp graderna -30 i morse vilket förklarar varför de gjorde så ont att andas på väg till bussen.
Tog bussen till stan och sen vidare mot Råby där jag spenderade lite drygt en timme på morgonen.
Efter det så berökte jag min syster med familj.
Fick en "halv" latte med hasselnöts smak som min älskade syster gjorde ordning till mig.
Kunde tillomed snyllta till mig en "halv" till så då fick jag en hel.
Vi pratade om allt som bara vi gör på vårat lilla sätt.
Vipps sa det så va klockan så pass mycket att det var dags för mig och röra på dököttet.
Tog bussen ner på stan för att gå och sola en sväng.
Sen for jag tillbaka med buss till S-tuna för att ta en kopp kaffe med Ella innan min dans började, så ja det vart bussen tillbaka till stan igen på kvällskvisten.
Dansade en timme och som vanligt var det toppen kul och tiden bara rymde ifrån oss.
Hmmm komstigt att den alltid gör det när man har kul....
Sen vart de buss igen *nu vart ni snopna va?* till S-tuna för att bli upp plockad av min käre far som ställer upp så snällt på måndagarnas sena kvällstimmar.
Pratade lite med mor och far innan jag gjorde mig klar för sängen där jag ligger precis i detta nuet och kämpar förbrilt för att hålla betonglocken öppna..
Ja så jag vill tacka alla inblandade för en riktigt bra första dag på denna vecka och hoppas på flera sådana denna vecka så man inte behöver tänka så mycket på vad man känner igentligen...
Kommer bli lite torka här på min blogg imorgon för är inte hemma nånting då.
Blir jobb och övernattning borta men återkommer på Onsdag om senaste nytt ur mitt liv.
Nej nu ni mina torrbollar så blir det att somna in för min del.

Men vi hörs av för er som vill och ni som inte vill slipper.
Här tvingas ingen till nånting.

Hörs!

Kommentera här: