Nytt År och en lite sammanfattning.

Jaha ja de va ju ett tag sen man skrev här då.
Så är väl dags igen antar jag och får passa på nu när man inte kan sova.

27/12.
Började dagen med att vakna innan klockan ringde.
Hoppade upp ur sängen och in i duschen.
Ut ur duschen som ett skott och gjorde mig i ordning för av förd till Västerås.
Väl inne i stan gick man runt i lite affärer samt tog en kaffe riktigt mysigt om de inte vore för den otroligt krongliga väska som inte gjorde som jag ville.
Började med att dragkedjan gav upp när jag kom in till stan.
In på Panduro och köpa säkerhetsnålar så jag kunde nåla ihop skiten så inget rsamlade ut.
När man väl ok ut därifrån så gick ena axelbandet också så de va bara att nåla där med.
Ja man kunde ju inte bli mer än ARG!
Men sen hipp som happ vart klockan dags att röra sig till station för att ta bussen till Karlskoga.
När man väl kommit på rätt buss så lutade jag mig tillbaka med en bok och min musik och bara njöt.
Det jag inte visste då var att den som slagit ner röven brevid mig inte hade alla hästar hemma.
Men de visade han ganska fort när jag fick sms och telefonsamtal.
Sms:en lutade han sig fram och läste och när det rinde lutade han sig otroligt nära för att lyssna.
En aning IRRITERANDE!
Men men jag överlevde och kom av bussen där jag skulle efter 2 timmars åkande.
Väl där så möttes jag upp av PG.
Vi åkte hem till honom så jag kunde kasta av mig min mongo väska.
Sen åkte vi och plockade upp Maja och Mike för att umgås en stund med dom.
De vart lite godis och film så där på kvällskvisten.
Lite lagom innan det var dags för att nanna kudde.

28/12
Efter en liten sovmorgon var det dags för duschen och göra sig klar för dagen som väntade.
Mike och Maja kom och hämtade upp mig och PG för en lite biltur till Kristinehamn om jag inte mins fel.
Där skulle vi ta oss en fika och bara umgås men ja de gick ju som de gick.
När vi kom fram så hittade ingen av oss där (att jag och Maja inte hittar är en sak för vi bor inte i närheten) men men efter lite om och men så såg vi ett litet mysigt café som vi gick in i men vände lika fort igen för de va fullt.
Då bestämde vi oss för att åka tillbaka till Karlskoga och ta en fika där istället.
Ja inte hade som mycket nere på stan där men fik fanns de iaf med sittplats så man fick plats.
Då kom Maja på den brilljanta idén att killarna skulle laga middag till oss.
Utan protest (tro de eller ej men inte en enda suck kom de från dom) så gick dom med på det.
Så det vart att släppa av oss hos Mike medans dom for iväg till affären för att handla så dom kunde laga mat.
Jag och Maja passade på att ha lite tjej snack och när grabbsen var tillbaka vart de att se på Skänheten och Odjuret.
Den täcknade filmen vilket var otroligt kul.
Eller ja de tyckte iaf vi tjejer sen gav killarna upp efter halva och började med maten.
Vi försökte få dom att se slutet och sa att den är ju skit bra, men fick bara till svars: "Mmmm. Vi har sett den förut. *SUCK*".
Det vart tacos och tacograntäng till middag. MUMS!
Efter maten vart de en film till och efter de vi en sisådär 23 tiden ville vi åka pulka.
Så de var bara att sticka iväg och hämta 2 st tefat och en dubbelpulka innan de bar av till backen.
Eftersom jag inte hade sådanna kläder för utevistelse i en pulka backe så fick jag låna en tröja av PG och en jacka an Mike.
Snälla pojkar.
Jag och Maja tog ett varsit tefat medans pöjkarna fick samsas om pulkan.
Vi flög och snurra som vantar i backen men gud så kul va hadde.
De yrde upp fullt med snö i ansiktet på oss ås jag och Maja såg ut som tvättbjörnar innan vi var klara men de va SKIT KUL!
Sen vart de lite snöbollskrig mellan grabbarna som sprang och halkade som små vantar i backen där jag och Maja hade rök paus.
Vi gav upp efter ett atg och skulle bege oss "hemmåt" och ja visst frös jag otroligt mycket.
Vart en varmdusch när man kom in och kan lova att mmina tår va blåa ooohja.
Kändes som nån högg mig i foten när jag spolade vatten på dom fast det inte änsa va speciellt varmt vatten i början.
Men men väl hyffsat upptinad vart de soffan och lite film som gällde innan sov time.

29/12
Lång sovamorgon efter en sen natt så vakande man till och kände sig seg i kroppen.
Vart en dag på soffan för våran del.
Men en massa TV tittande och de va otroligt skönt.
Frammåt kvällningen skulle jag ta en promenad till macken för att handla lite gott.
Men eftersom man inte hitta så bra där borta så gick man lite vilse i sin ensamhet men tillslut hittade jag rätt.
Så inte tog de direkt 5 minuter att gå dit som de skulle göra men de gjorde det när jag väl skulle gå tillbaka då jag såg vart jag skulle gå haha.
Väl tillbaka så väntade det korv med bröd på mig vilket var väldigt ovanligt gott just då.
Kan kanske bero på att men va kall och hungrig.
Sen vart de med TV och sen en film innan sängen ropade.

30/12
Hemfärds dag för min del.
Vaknade ganska tidigt och hoppade in i duschen.
Väkte PG som så snällt skulle köra mig till bussen.
Gjorde mig klar och plockade ihop mina saker.
Vi åkte till bussen och väntade på att den skulle anlända vilket den gjorde i tid då den var beräknad att komma.
Satte mig på bussen med ett stort leende efter de underbart roliga dagarna i Karlskoga.
Har nog inte skrattat så mycket på sjukt länge men de va skönt att komma bort och bara ha en massa kul.
efter 2 timmars färd med buss och otroligt ont i röva (inte bara träningsverk sen plukaåkningen) så anlände jag till Västerås igen.
Väl där så mötte söta Sandra upp mig och vi tog en kaffe på stan för att prata lite strunt.
Efter de så åkte vi hem till henne för att umgås vidare innan min söta far kom och hämtade mig.
Han kom frammåt kvällningen och vi skulle vänta in min mor som var hos min moster så vi åkte och åt lite.
Det var BK vilket jag inte ätit på otroligt länge så det var gott.
Sen plockade vi upp min kära mor och åkte hem.
Tittade på TV och satt lite vid datan innan jag slöt ögonen inför natten.

31/12
Vaknade ganska tidigt eftersom jag skulle jobba.
Duschen ropade så de va bara att kanta in där och vakna till.
Gjorde mig i ordning för jobbet och åt en god frukost med mor och far.
Dom körde mig till jobbet så söta dom är.
Jobbade 8 timmar och sen vart de hemfärd.
Kom hem otroligt hungrig och trött.
Bytte om och gick ut till dom andra.
För hemma hos oss var det nu inte bara jag min mor och min far utan även min syster med sambo och deras son.
Mysigt värre.
Vi åt en massa gott.
Efter maten skulle jag, mamma och syster ut och upptäcka garaget och vad som fanns att erbjudas där i dryckesväg och tro det eller ej men min söta mor och min söta syster gjorde mig sällskap när jag passade på att ta en cigg.
Så snällt av dom tycker jag eftersom inegen av dom röker och dom stog med ändå.
När vi fått med oss den dryck vi ville ha så gick vi in och satte oss för at se på TV och äta efterrätt.
Vid tolv-slaget gick vi ut med våra gigantiska tomtebloss och tittade på alla raketer som smällde runt om oss i andra gårdar.
Vi önskade gott nytt år till varandra och tände våra tomtebloss. MYS!
In igen framför TV:en och satt där en stund innan jag kände att mina ögon inte orkade längre så tackade för mig och gick till sängs.

1/1
Vaknade efter superskön sov morgon och gick upp och åt lite frulle.
Medans jag satt där så klädde dom andra som gått upp tidigare än mig på sig för att gå ut en stund.
Efter frullen gjorde jag lika som dom och de åkte på både termosar, dunjacka, mössa och vantar.
Ute så åktes de pulka eller ja iaf så trodde jag de eftersom de va så dom sa.
Men till min stora förvåning så hade de börjats skottas och mitt i allt satt min systers son.
Hmmm undrar om dom inte kan se skillnad på pluka och "släden".
Men till slut vart de rätt och va sprang upp och ner med Theo i pulkan på garageuppfarten.
Men kul hade vi.
Till slut villa hen inte åka mer pluka utan vi gick och sparkade snör och satte oss i snödrivorna och låg på marken han och jag.
Gickin efter ca en timme ute i kylan.
Då vart de ris ala malta och kaffe för att få i oss lite värme. (ja värmet kom från kaffet givetvis).
Efter det åkte min syster med familj.
Vi satte oss i soffan åt god mat och tittade på film.
Pratade lite i telefonen och nu borde jag igentligen sova för länge sen men har som jag skrev tidigare lite svårt för de.
Men man får inge ge upp så får väl sluta mina ögon och hoppas på att John blund vill komma på besök snart.

Ja ja hur som haver så säger jag god natt nu och önskaer er alla läsare GOD FORTSÄTTNING på det nya året som gått från 2009 till 2010.

Åren bara springer ifrån mig känns det som.
Huga så gammal man börjar bli..

Tjillevippen!




Kommentera här: