Rått jävel!

Efter en hel dag hos min systerdär vi bar lite saker från lägenheten ovanför till den lägenhet under som dom ska fölytta till. Hade även lite rått snack med min syster och Mia.
Frammåt kvällen kom jag hem till mitt ljuva hem som började lungt i soffan framför TV:en.
Efter lite övervägning och lite till slumrande i soffan så begav jag mig till min underbara säng för att sova.
Men eftersom det inte gick tog jag fram min data och satt vid den en stund.
Hann sitta en liten stund vid den när jag helt plötsligt såg något i ögonvrån och kände mig iaktagen.
Tittade ner på golvet där jag såg något röra sig och mötte en råttas blick.
Och nej det var inegn människa som kröp på golvet utan en livs levande råtta.
Jag fick panik eftersom dörren till mitt rum var stäng precis som den brukade.
Råttan sprang efter att ha tittat på mig en stund full fart frammåt mot dörren.
Antar att den också fick lite panik eftersom den inte kom ut där den förmodligen kom in.
Så där va vi instängda i ett litet rum.
Råttan hoppade upp flera gånger mot dörren vet inte men den trodde nog att den kunde nå handtaget eller slå ut dörren på de sättet.
Jag skrek åt den att försvinna och låta mig vara.
Ja ja ja de låter dumt men jag fick panik och skrek på mina päron men nej dom kom inte och räddade mig.
Kan tänka mig in i råttans situstion också.
Instängd i ett rum med en för den gigantisk jätte som skriker att den ska försvinna.
Jag menar det var antagligen det den försökte men kunde inte för dörren va stängd.
Hade jag varit den så hade mina tankar gått som så: "JA! Va Fan tror du din idiot jag försöker med men du har ju stänkt in mig här. Och håller du inte käfft snart så biter jag dig i tån. Buhu ropa på dina päron gör de men mig ska dom inte ta. BÖL FIA!"
Stackarn men men.
När råttan väl insåg att den inte kom nånstans försvann den in unter mitt sminkbord och gömde sig.
Då såg jag min chans och gjorde ett dunderhopp ner från sängen och sprang ut i köket och in i mina pärons rum.
Väckte pappa som hade sin skönhetssömn så han gick upp och kikade in i rummet.
Min mor sa åt mig att lägga mig på soffan men jag ville inte de.
I hopp om att den smitit ut när jag var borta och pappa gått tillbaka till sängen så gick jag tillbaka till rummet och skulle stänga av datan och sova.
Men mitt i allt så hörde jag den igen nu bland mina väskor så jag vart rädd och skrek till.
Pappa kom igen (kan inte tycka annat än synd om honom eftersom han alltid får gå när jag möter en råtta mitt i natten).
Han sa med bestämd ton att jag skulle lägga mig på soffan så gjorde som han sa och tog mina kuddar, mitt täcke och lite kläder och gick ut ur rummet.
Pappa satten in en fälla och stängde dörren.
Ja där låg jag het klarvaken på soffan och kunde inte sova efter en omgång med råttan i rummet.
Så solg på TV:en en stund för att varva ner och tänka på annat.
Somnade efter några avsnitt av 2½ män.
Vaknade av att min mor som skulle till jobbet satt i fåtöjlen intill och såg på nyhetsmorgon men vänder på mig och sov vidare.
Lite senare på morgonkvisten kom min far med råttfällan och där i stt den jäveln.
Visst de låter eflakt men vad ska man göra?
Jag tittade upp och sa "Bra! Släng skiten nu."
Ja så nu hoppas jag på att kunna sova i mitt rum helt ensam utan nattligt besök av ett äckligt gangardjur som inte sitter i bur.
Ja usch och fy för sånna djur.
Dom får gärna finnas det är inte det men då får dom gärna hålla sig dör man inte ser dom.
Som tex. i väggar eller på vinden det gör mig inget men dom ska alltid vara så närgångna och visa sig för mig jag som absolut INTE vill se dom.
Det här är inte första gången och garranterat inte den sista som jag kommer möta dessa djur mitt i natten.
Förr har jag haft en nerhoppandes på min fot i köket när jag skulle dricka vatten i köket.
Eller som när jag målade om mitt förra rum och låg på en madrass på golvet.
Jag hör hur de prasslar bland påsarna med mina saker i men trodde det bara var min far som jävlades tills den lilla råttan sprang över min hand som jag laggt på golvet i sömnen.
Ja mycket har man råkat ut för med dessa gnagare men nu får de snart vara nog.
Ja ja nu blir de till att sova för min del.



Jag har inte tagit bilden men så här såg fanskapet ut för er som inte vet hur råttor ser ut :-P


Tjippevipp.

Kommentarer:

1 Ulla:

skriven

du kan ju inte värka han :O

tänk han kanske har betalt hyra ju :P

han kanske leta efter sin fru och sina barn hehehe :P

Kommentera här: