Tomrum och sterss.


Till att börja med vill jag tala om att man kan inte vara lyckligare än mig just nu.
Bara en punkt ni läsare kan lägga till.

Nu ska jag försöka sterssa igenom vad som hänt under denna vecka det har funnits ett tomrum här.
Ja jobb jobb jobb så klart annars lär det inte rulla in på pengar i slutet av månan.
"Jobba bör man annars dör man!"
Nä kanske inte ordagrant men nästan.
I helgen var det ju Power meet och det vart ju en riktigt trevlig tillställning.
På fredagen efter jobbet satte jag mig på min lila fara och trampade mot högskolan där det väntades mat och trevligt sällskap.
Skulle trampa lungt va det sista jag sa till mor i telefon när jag plingade henne efter jobbet.
Mmmm heeeeeej va lungt det gick.
Fattar inte varför jag jämt stressar fram som en tok.
Ja snabbare än blixten, så va jag framme.
Med munnen full i mat satte jag mig och glodde på alla dessa bilar.
Älsklingen min kom också.
Så efter några timmar med skratt och mys på filten bagav jag mig vidare.
Tog en åktur med raggarna från vidderna.
Lika kul som vanligt och strax före 02.00 landade jag hos min älskling på Bäckby.
Somnade som en fallande fjäder på kudden.
Vaknade och mådde hur bra som hellst på lördagen.
Ringde min syster och Bitte och så begav vi oss ut till flygfältet för att glo på marknaden.
Gissa om det fanns mycket.
Jo då och jag köpte mig en vit fin luvtröja med Monroe på.
Ja ni vet min favorit brud i lyxförpackning.
Efter nån timma begav vi oss nöjda hem för att göra oss klara inför kvällen.
Ut på landet, ner i poolen och upp igen.
In i duschen och ner med smink och kläder i väskan.
In i skultuna plocka upp Sandra, in till stan, medköp av mat, hem till älskling och i med maten i magen.
På med smink, platta håret, byta kläder och ta första cidern.
Yes då va jag på topp och redo för kvällen.
Samlign vi löga där vi spenderade hela kvällen men prat och god dryck.
Fick en rosa cowboy hatt av den bästa.
Landade hemma vid 04.15 och jag hann somna nångång i fallet ner i sängen.
Ja jag hann faktist inte lägga huvet på kudden.
Vaknade utvilad och nöjd att det inte vart för mycket dryck varken fredag eller lördag.
Helt lagom.
Jag mådde som en prinsessa helt enkelt.
For hem till landet och bara va resten av dagen.
Sen har det bara varit jobb jobb och jobb igen.
Nu blir et att stressa vidare till stan där jag bosätter mig minst en vecka.
Ikväll vankas det grillning också hos min morbror som fyller 50 år precis idag.
HURRA för honom.




Kommentera här: