Allt är gjort.


Ja allt som dagen skulle bjuda på har hunnits med.
Stallet - Yes
Grästrimmning - Yes.
Kranspyssel - YES!!

Ja började dagen i stallet, där akupunktur stog på listan.
Stackarn har ont i ryggen men håller tummarna för att det blir bättre med behandlingen.
Han ska nu få kontinuelig behandling och se om det ger med sig.
Tänk er själva att ha ryggskott och försöka utföra ett gympass.
Mmm, då skulle man klaga, men inte denna häst.
Han säger inte ett ljud utan gör bara det han ska utan att gnälla.
Duktig kille.
Men synd om honom samtidigt.

Sen vart det grästrimmning.
Ja allt gick som en dans på rosor om man bortser från att trimmen inte ville som jag.
Vart så förbannad när den la av hela tiden att jag va på väg och slänga ut den på riksväg 56.
Men tanken slog mig då:
"Vad hjälper det? Tror minsann inte att den börjar funka bara för att nån långtradare kör över den.."
Så beslöt mig för att kämpa vidare med den.
Jo då det gick efter mycket svordommar.
Men gav upp efter 2 timmars slitande.
Lunchade lite innan hemgång.
Väl hemma tog jag mig ett välförtjänt dopp i poolen och solade lite.
FÖRSTA DOPPET FÖR I ÅR!!

Sen vart det att sätta sig på cykeln och ge sig ut på blomm jakt.
Fullt med blommor efter vägen så fyllde korgen och cyklade nöjd hem.
Det slank även ner ett och annat smultron på vägen hem.

Fanns i massor efter kanten.
Hem och gjorde en krans som vart två.
Passade på att göra en till min mor också.
Eftersom jag är en så snäll dotter.
Avrundade kvällen med en tallrik jordgubbar med mjölk.
Så nu kan jag lägga min nöjd och belåten och vänta in morgondagen och dess barvader.




Kommentera här: