Bra dag som slutar i hjärnkaos.


Började dagen med en stadig fukost innan jag begav mig till min kära morf för att ge två hjälpande händer.
Det va ogräsbekämpning som stog på dagens "att göra" lista.
Vi gav oss i kamp med landet och all ogräs.
Förhoppningsvis vann vi men det återstår att se.
Om några dagar..
Sen vart det lunch dags innan jag gav mig i kamp med trimmern.
Den ville ju självklart inte som jag ville utan gav upp.
Ja vad gör man när en trimmer ger upp?
Jo man sparkar lite på den och sen lägger tillbaka den i de mörka garaget där den kan ligga och skämmas.
Tji fick den.
Plockade lite liljekonvaljer innan jag begav mig hem för att sätta dom i vatten och sälla dom fint samlade i en vas på bordet i vardagsrummet.
Nu doftar det ljuvligt vid TV:en.
Hann även med en kopp te med min mor och moster innan det vart avfärd till stan med morf.
Vi skulle in och se på TV hur hästen skötte sig på solvalla.
Han kom inte som vinnare eller på plats men skötte sig hur bra som hellst.
Inget hopp och man såg att han kämpade.
Bra där drummeln.
Väl hemma kom hjärnkaoset.
Energin är som bort blåst och känner mig en aning tom.
Ja ungefär så känns det nu när det är dags för sängen.
Men får se fram emot terapikaffet imorgon där jag kan prata av mig lite.
Kanske kan få bukt på mina tankar och reda ut hur jag tänker.



Kommentera här: