Midsommar är över.


Tänk att en helg kan gå så fort.
Inte förrän det är över märker man att den bara rusat iväg.
 Midsommaraftons kväll bjöd på god mat med sång, skratt och dikter.
Ja en hel del alkohål vart det också och lagom rund under fötterna somnade man i väntan på att vakna upp igen.
Lagom trött vaknade man upp på midsommardagens förmiddag.
Gjorde i ordning mat och dukade upp för ännu en kväll med god mat och skratt.
Vart en aning mindre alkohol intag men ett och annat glas rött svaldes ner.
Även denna kväll kunde man lägga sig glad över de människor som finns i ens närhet.
Är verkligen glad över att jag är den jag är och har dom nära och kära jag har.

Denna dag penderades med sol och bad.
Väldigt lungt och stillsamt precis som det ska vara efter två lyckade kvällar.
Så nu är midsommar 2010 bara ett minne blott.
Men ett väldigt fint minne.

Satt nu ikväll ute och höde musik duknas från en bil parkerad här intill.
Log för mig själv och tankarna från Skultuna tiden kom smygande.
Vart tog tiden vägen?
Tyckte det var nyligen man "drällde runt" i Skultuna, man satt vid busstation och tjuvrökte, eller va på någon galen hemma fest.
Roliga minnen från den tiden, man va liten men trodde man var så stor.
Nu är man "stor" och vad har hänt.
Jo uppenbarligen en hel del, och även dessa minnen från förr är ett minne blott.

Är glad över mitt liv.
Det är detta som format mig till den jag är och det tackar jag för.
Mina föräldrar ska ha det största tacket eftersom dom fostrat mig så fint och stöttat mig i vått och torrt.
Stått ut med mig i ungdommens revolt och hysteriska utbrott.
Jag har livet framför mig och ska leva det till fullo.
Men pauserna att minnas min ungdom kommer jag aldrig att sluta ta.

Med minna minnen blickar jag framåt mot nya äventyr och nya minnen.






Kommentera här: