Soliga Måndag.


Har inte orkat nånting just idag.
Och det beror inte på helgens barvader utan på en sömnlös natt där tankar slukat min hjärna.
Så bara att ta sig från sängen till soffan vart en stor uppgift för mig.
Har slötittat på TV medans tankarna fortsätter vältra sig i min hjärna.
Väldigt frustrerande men samtidigt kan jag inte direkt göra annat än att försöka ignorera.
Berget under föttera är kanske sprängt men jag klamrar mig fast vid de små stenar som finns kvar.
Samtidigt borde ingen kunna rubba de berg jag står på och ju mer jag intalar mig det så känns det som att berget faktist kommer tillbaka.
Sakta men säkert.
Det som inte dödar det stärker.

Livet är ens helt egna lilla film som man själv skriver manus till.
Du väljer själv vilken karraktär du vill vara i din film.
Så välj med omtanke.




Kommentera här: