En dag där man fått mycket gjort.


Kan börja med att tala om att det inte vart nån film för mig igår.
Sommaren med Göran funkade inte på datan eftersom man va tvungen och ladda hem nå program för att datan skulle kunna läsa CD skivor med film på, orka de mitt i natten, så hoppas på att den funkar på DVD´n sen.

Har haft lite tur med mig idag.
Min mage har inte alls varit lika bongstyrig som tidigare, så kunde inte bli annat än glad när jag vaknade och kände att jag bara hade lite ont.
Började dagen med frukost ute på alltanen där solen värmde så skönt och jag kunde hämta kraft för att möta veckans lill lördag i lugn och ro.
Satt ute en lång stund där mot husväggen i värmen innan jag vart en fryslort och gick in.
Passade på att ta rätt på den övriga delen av röran som fanns i mitt rum efter helgens virvelvind när jag kom in.
Även hunnit tvätta två masikner tvätt till så de är plus poäng till mig.
Mellan de två masikerna så satte jag mig framför TV:en och glodde runt lite där jag till min stora glädje såg att Änglagård den andra sommaren precis skulle börja, vilken LYCKA!


Lika bra som sist och ja man får ju lov att medge att de fäldes en och annan tår.
Larvigt men sant det bara kom när han vandrade vidare till den andra sidan.

Efter allt tvättande och tårfällande vart det att ställa sig vid spisen och laga mat innan man skulle iväg.
Gjorde stuvademakaroner och korv och denna gången lyckades jag *LYCKA*.
Sen vart de iväg på kaffe och lite prat.
Kom hem och tog mig en lång dusch för att skölja av mig dagens tankar och kunna varva ner inför kvällen.
Ringde upp C eftersom vi ska ses imorron när jag ändå är i krokarna, och som vanligt vart de inget snabbt telefonsamtal.
Konstigt att tiden alltid ska flyga iväg när vi pratar.
Men kan lova att det känns bra och du är en vän jag aldrig vill släppa, öppnar mig mer och mer för dig och de känns naturligt.
Känns som riktigt vänskap! *HÄRLIGT*

Så morgondagen bjuder på lite smått och gott.
Dels egna äventyr på förmiddagen/morgonen sen blir det att möta upp C och sen vidare till C´s syster för å hämta G och träffa den lilla fyrbenta saken.
Känns som att de kommer bli riktigt roligt.

Ja så nu återstår väl bara att sova så man orkar med morgondagens bravader..



Det är sånna här dagar man bara ÄLSKAR landet och den tysthet som finns runt om än när man njuter av att solens strålar värmer anskitet!



Tjossan!!



Kommentera här: