Fredag + Lördag.

Bam Bom Bam så var denna helg nästan slut.
Kan inte påstå annat än att jag spenderat tiden väl.

FREDAG!

Började dagen med att stiga upp ur sängen och slänga på sig lite tarsor.
Klockan 09.00 piiiiip plingade det på dörren och morfar kom för att hämta mig och sätta mig i arbete.
Det vart en lång dag men vi fick en massa gjort.
Först var vi till stallet och kollade till hästen.
Han va lika mysig som vanligt och man kan ju inte annat än älska att spendera tid med den pållen.
En rigktig gosegris är vad han är.
Allt såg bra ut och han är nog på banan snart.
När vi väl va klara i stallet for vi vidare hem till morfar för att ta tag i veden som behövde klyvas.
Vi tog en rast så då passade vi på att åka och handla lite och få i oss en bit mat innan vi fortsatte.
Väl ute på vedbacken så inväntade vi min syster medans vi fortsatte.
Men när hon ringde sen så hade tyvär bilen pajjat så hon kunde inte komma.
Vi fortsatte inte mer utan bröt för dagen klockan var ju ändå ca 15 så lite vila behövde vi nog båda två.
Min far ringde och bad oss dra ut systers bil hit hem och de gjorde vi så gärna så.
In till stan och plocka upp syster, Theo och bilen och ut igen.
Väl hemma så slängde jag mig i duschen så far min inte skulle få en allergisk reaktion eftersom jag vart i stallet.
Ut ur duschen och på med kläder för att följa med och lämna min far i stan (han skulle på lite äventyr den jäkeln).
Hem igen och i farten så ryckte vi åt oss några pizzor som vi kunde äta med sällskapet hemma.
Efter maten vart det in i bilen igen och till affären för att handla gott och onyttigt till TV kvällen.
Sen vart de soffan för hela slanten resten av den kvällen.
Kan lova att jag somnade gott efter allt bilåkande och efter att ha arbetet med kroppen en hel dag.


Arbetsmyra.

Lördag.

Upp vid 9 när Theo kom in och bubblade för fullt brevid min säng, efter välbehövlig sömn.
Gjorde ordning frukost och åt med godan ro.
Vi satt och pratade en stund och jag fick Theo att somna i mitt knä.
LOVE IT!
Finns inget goare än att sitta med honom i knät och bara titta på honom när han sover.
Lillplutten.
Gjorde mig klar för en dag på stan med mor, syster och Theo så klart.


Jag och mitt ego.

Väl framme i stan kändes det som att vi sprang hit och dit och överallt.
Men nog fick vi mycket uträttat allt.
Vi tog oss också en välbehövlig lunch på Harry´s för att samla lite energi.
Sen vidare på stan en stund till innan hem färd.
På väg hem vart det mer affärer och en sväng in i biltvätten.
Kan inte avgöra om de var en bra eller läskig upplevelse för Theo men han grinade ju inte så det var nog bra.
Hem och visa mina kunskaper gällande blommarangemang.
Ja nog vart jag nöjd alltid.


Den lille.


Den store.

Ja till varje påsk gör jag en eller flera blommgrupper till min mor.
Jag tycker det är grymt kul och hon blir nöjd, så det är ju en bra kombination.
Fick lite kaffe sällskap av U så vi babblade lite om allt och inget.
Sen vart de middagsdags så de va bara att ställa sig och fixa i köket.
Inget mig emot eftersom vi va fler som skulle äta.
Min käre far kom hem lagom till middagen.
Sen vart de spelkväll.
Vi spelade TP och de va kul.
Vann dock inte men kom på en värdig andra plats.
Och det är ju inte fy de heller.
Men nu är det bara en sak som återstår för min del och det är sängen.
Blir nog ganska tidigt imorron med för yrvädret kommer nog in och väcker mig så bäst att sova så man är utvilad för massa bus och lek imorgon med.


Tack för idag, slut för idag.

Kommentera här: