Jobb dag och kvälls film.



Ja denna vecka krettsar mycket kring jobb vilket är både skönt och lite tungt i huvet.
Finns lite annat som skulle behövas göras, men det får man ta i helgen då jag ändå inte har nå speciellt för mig.

Ja idag så har man jobbat, och som vanligt trivdes man som fisken i vattnet.
Vaknade långt innan klockan men insåg fort att de va lika bra att soman om eftersom ingen normal människa går upp 04.25 en tisdag frivilligt.
Men ja somna om va nog inte mitt bästa drag eftersom jag försov mig några minuter sen när jag väl skulle upp.
Det vart ju ingen skadad av (om man bortser från att min mor, syster och Theo fick smaka på mitt otroligt sunkiga morgonhumör som va värre än vanligt), men jag hann ju i tid.
Men just känslan av stress på morgonen när jag redan har dåligt morgon humör och mest gruffar om nån pratar med mig, så vart det inte direkt det här en topp 10 morgon med den kombinationen som en start på dagen.
Men upp och iväg kom jag trotts den sena uppstigningen.
Väl landat på jobbet så gick dagen fin fint.
Slutade vid 15 tiden så ingen sen dag heller för min del.
Väl hemma igen la jag mig tomm i huvet framför TV:en där min mor bestämde kanla.
Ja de vart nån gammal svensk svartvit rysare som va hel tråkig.
Precis när jag låg som skönast och kände hur drömmarna smög sig på så ringer den där förbaskade manicken som kallas mobiltelefon.
Just då så hade jag bara lust att slänga iväg den och aldrig se den igen, men tyvär så är ju den nödvändig i mitt liv.
Pratade en stund med nöten från sthlm som ringde om precis ingenting.
Han ville väl bara kolla läget skulle jag tro..
Kände hur jag svarade ganska oartigt mm, aaah, jo, haha, så kan det vara och var allmänt kort.
Men men så kan de gå när inte haspen är på.
Jag kan ju inte alltid vara trevlig heller.
Slumrade till en stund efter det och vaknade när maten var klar.
BINGO!
Åt en trevlig middag med mina päron och vi pratade ovanligt mycket vilket var trevligt.
Ringde upp D en sväng och snackade lite.
Sen vart de filmkväll med mina älskade päron.
Sommaren med Göran och gissa om det var min och pappas sjuka humor.
Ja mor min log väl lite men kanske inte hennes humor direkt.
Sen övertog jag päronens TV och såg på dejting programmet där man dejtar i mörker, hyffsat okej och efter det vart det desperata husfruar, helt okej.
Nu är man redo för att inta ligg possition och jag tror jag gör det nu.
Är väldigt trött och det har jag rätt till att vara så här dags.
Imorron blir det jobb och sen får vi se vad kvällen bjuder på.
En promenad kanske om vädret tillåter, ja de vore ju inte fyskamm.




Kommentera här: